Att känna

Jag ligger inte lika långt ner på botten just nu, men är fortfarande väldigt, väldigt långt ner! Att ta sig upp efter allt man förstört är inte lätt och det tar på en otroligt mycket, både fysiskt och psykiskt. 
 
Allt jag förstört!! De tankar som åker igenom mitt huvud är inte de snällaste, vilket dom inte ska vara heller. Jag förtjänar att sparkas på. De hårdaste sparkarna förtjänar jag.
Att känna känslor efter en lång tid utan känslor är oerhört jobbigt. Det är olidligt att vara närvarande och ta emot känslorna som kommer. Nu när jag bara vill försvinna bort från alla känslor, är det som viktigast att jag är närvaranade i nuet. Det är nu det är! Det är nu allt sker. Det är nu jag kan/ska/borde gå framåt. Framåt.. Jag är så utmattad att jag inte ens orkar tänka mer än en dag åt gången.. Kommer jag överleva den här dagen?! Vill jag ens överleva den här dagen!!? Jag måste överleva den här dagen så jag kan börja reparera det som jag nu har rivit ned och förstört! Jag måste överleva och känna allt som kommer. Att döva känslorna hade varit så mycket enklare just nu känner jag men det är just det jag inte ska göra. Jag ska inte döva och tränga bort känslorna som kommer. Det är nu dags att känna på riktigt.
 
 



Kommentarer
Postat av: Monica

Vet inte vad som har hänt men förstår att du inte mår så bra av någon anledning. Såg bilderna på insta och såg vart du är. Har jobbat där nämligen. Vill bara säga att du är otrolig som kämpar och vill åt rätt håll, att få må bra.
Skickar dig massor med styrkekramar!

2013-09-24 @ 12:23:14
URL: http://moonkan.blogg.se
Postat av: Sabina

Du förtjänar inga sparkar. Snarare är du en fantastisk älsvärd person som behöver hitta sig själv igen. Att vara älskad av andra är du redan, någonstans måste du finna ditt eget värde, att kunna älska dig själv! Dåliga val är inget som visar på vem du är utan är ett nödvändigt ont i livet!
Sköt om dig, ta dig tid att hata och så småningom älska och stå för dina val bra som dåliga!

2013-09-25 @ 11:15:33

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0