text utan röd tråd

Att damma av en del av livet som legat gömt i några år har både för- och nackdelar. Min bit som jag dammat av har mestadels varit negativ, alltså helt utan positiva efterföljder. Missförstå mig rätt när jag använder orden "dammat av". Jag hittar inget bättre ord som passar i mina funderingar som sedan blir denna text, jag har svårt att uttrycka mig kring detta. Uttrycket är inte menat som något positiv, eller det är själva biten i livet som ger orden en negativ betydelse..
 
Aktiva val! Det är hela tiden mitt ansvar att ta aktiva val och oavsett om valen är positiv eller negativ så har jag gjort ett aktivt val. Jag kan inte lägga ansvaret för hur mitt liv ser ut på någon annan. För den enda som har makt att bestämma hur mitt liv ser ut är jag. Ingen annan än jag bär skulden eller förtjänsten av hur min livssituation ser ut.
 
I 5 år höll jag mig från att ta just denna typ av val och i 10-11 år har jag varit omringad och präglad av just det här. De sista månaderna har jag tagit en massa mängder av dåliga val som sedan resulteras i hur mitt liv är nu. Det är dock inte något nytt i mitt liv, för jag har valt liknande vägar sedan 13 års ålder. Och det är bara jag genom att ta andra val och vägar som kan påverka mitt liv så att det tar en positiv vändning och kanske återgår till det "normala". Jag vill vara väldigt tydlig med att jag inte lägger ansvaret eller skulden på någon annan. Det är viktigt för mig att säga. För jag är inte dum eller omedveten om vad jag gör. Jag har mer självinsikt och är analytisk av val/beteende/avsvar osv, än många många andra. Fast det är kanske det som gör allt såå mycket mer idiotiskt. Jag är medveten om av mina val. Jag är totalt närvarande och medvetet när jag tar dessa dåliga val. Och det känns så mycket mer hemskt än om jag inte skulle ha den insikt jag har. Att inte vara närvarande och ha insikt medan man tar dåliga beslut känns som mer "okej" För då är du ju som sagt inte närvarande och medveten. 
Som jag säger såhär: Att stjäla är olagligt och jag vet liksom om det men jag stjäl ändå, det är ett mycket sämre val än att vara omedveten om att det är olagligt att stjäla och och sedan sno en grej. Då är du ju inte medveten om att du gör ett dåligt val. Fattar ni? Jag känner att mina tankar och det jag skriver är kryptiskt, klumpigt och otydligt. Jag har tappat den röda tråden i texten, jag har ingen röd tråd. Jag vet egentligen inte vad jag vill komma fram till. Jag har ingen poäng som jag vill komma fram till trots att jag i tanken har så många slutsatser och poänger att komma fram till men vet som inte riktigt hur jag ska uttrycka mig för att ta mig dit. Så istället blir texten som den här. Otydlig utan en röd tråd och det känns som lite upprepningar från tidigare inlägg jag gjort.
 
Jag känner mig också osäker på graden av ärlighet här i bloggen så det är nog därför det blir så klumpigt skrivet och även så solklart för vissa som kanske läser. Det blir klumpigt i två betydelser, kryptiskt och svårtförstådd blir texten för vissa som inte känner mig privat medan för andra blir jag klumpig genom att jag misslyckas att skriva kryptiskt och slippa vara för avslöjande. Texten blir förstådd men på ett klumpigt sätt. 

Jag släpper allt fritt nu och jag hoppas och vet att det finns någon som tar emot mig!
 
 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Kram från moster

2013-10-01 @ 20:14:12

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0