Ett långt inlägg!

Nu är jag riktigt riktigt trött på historian och läraren..

Jag sitter och läser och läser och försöker hitta lärarens punkformiga antecknignar han har gett mig i boken, hittar inte något och frågar då en annan i klassen om vilka sidor de är vi ska läsa.. Då svarar hon, "men nästan inga, de som kommer på provet är det han tagit upp på lektionerna och de finns nästan inte något om de i boken"
Jag går då förbannad och frågar hur han tänkte när han gör de sista provet i hela kursen utifrån de som han tagit upp på lektionerna.
Då säger han "men sophia, de förstår väl du att man måste vara på lektionerna"
Jag blir gudförbannad! Lydia har varit sjuk nu de sista veckorna rätt mycket och jag har inte haft möjlighet att vara på ALLA lektioner, sen har jag dom dagar då kroppen säger ifrån och inte ens orkar upp ur sängen när jag sovit 2 timmar varje natt i flera nätter i rad, sen har jag dom dagar då jag ligger i migrän (som för övrigt är nästan obefintlig nu men ändå) osv osv.. Jag har inte möjlighet att vara på alla lektioner och man kan inte bygga upp ett prov enbart utifrån de som varit på lektionerna och inte finns med i boken. Jag måste ju få en ärlig chans att kunna läsa mig till provet!
Sen finns de ju dom som går enbart på distans. Och nää det finns inge närvarokrav på komvux på samma sätt som i gymnasiet. Självklart är det bra att vara på så många lektioner som möjligt men om vissa lektioner uteblir så ska de inte påverka mina chanser att klara ett prov.

Hur som haver så, vart det mycket tjorv och jag var så arg så jag skakade, typ. Tur jag har en förmåga att säga precis vad jag tycker och tänker. Så tillslut fick jag göra ett hemprov igen. Fast istället för 4-5 veckor som jag hade på de förra hemproven så fick jag EN dag, inte ens det, från morgon till eftermiddag.

Jag är riktigt less denna kurs nu då det bara varit strul med tre st olika lärare, en lärare som inte vet vad han håller på med. Jag säger inge ont om hans kunskap för han är som en levande historiebok. Men jaaa, vad ska jag säga?! Trött på denna soppa som historian är. Jag ska försöka slänga bort mina negativa tankar och göra de sista provet sen får vi se om jag orkar göra inlämningen. Jag bryr mig helt ärligt inte ifall jag "bara" får G, för det är ju det som är huvudsaken - att jag blir godkänd!
Sen får jag ta igen de i något annat ämne istället.



Lydia är så söt, dom här glassbil reklamerna som finns på bloggarna som börjar spela melodin när man håller muspekaren över.. Jag råkade göra så att den började spela nyss (efter Lydias läggdags) och så hör jag från hennes rum "GLASSSSSSSS" Haha! Min lilla gofis. ;D

En konstig sak som jag blev lite förvånad över idag på dagis, då jag frågade ifall jag skulle ta med mig några utav Lydias allergi mediciner till dagis ifall hon skulle råka få i sig något som innehåller jordnötter. Då säger dom att dom inte får ge medicin till barnen.. Det tyckte jag var lite konstigt, visst jag kan förstå alvedon eller nått liknande, men om Lyddan blir allergisk så tycker jag ju att dom borde få ge henne medicin mot det... :S Nu är hon ju inte riktigt riktigt allergisk mot jordnötter utan "överkänslig" men för den sakens skull så kan hon få en jätte allergiskchock utav det. De är ju jätte klurigt de där med jordnötter, vissa gånger kan det gå bra, andra inte. Så jag tycker ju att det borde vara okej för personalen att ge henne medicin mot det.


Mannen min är och jobbar nu, det är stoppvecka så han jobbar från tidiga morgon till seeena kväll. Det är tråkigt och tomt när han inte är hemma, nu har jag ju Lyddan :D men hon har ju gått och lagt sig, iofs är hon fortfarande vaken och står i dörröppningen och ropar "mama, mammmma, mamaaaa, mamma". Min sötfis!

Nä men kanske skulle ta och krypa ner i sängen efter Lyddan somnar och läsa i historieboken så man får något gjort ikväll. Jag slänger in någon bild också då jag plågat er med ett långt inlägg. :)










Kommentarer
Postat av: mamma

Det är rätta takter Sophia, man ska i frågasätta saker och ting om man inte är nöjd.Tummen upp.! :)

Vilka fina bilder på go Lydia.:)

2011-05-24 @ 22:13:21
Postat av: Monica

Söt hon är Lydia! :)

På tal om att ge medicin på dagis.. Visst är det sjukt! Barn får inte vara på dagis om dom t.ex. måste gå på en penicillinkur för att det är inte fröknarnas uppgift att ge medicin.

Visst.. Men när det kommer till allergier tycker jag det är självklart att dom ska kunna ge ifall Lydia får en allergichock eller nåt liknande. Tänk om hon skulle bli jättedålig och så sitter dom där, nä men vi får inte ge dig medicin lilla vän.. Va?!

Som fröken skulle jag känna mig trygg att ha ett barns medicin på plats ifall det skulle hända nåt. Dom flesta har ju själva barn..



Plugga inte ihjäl dig nu!



Kram!

2011-05-25 @ 15:46:55
URL: http://moonkan.blogg.se/

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0