Mina ärriga armar

Mina armar är jävligt ärriga, ärr som jag själv har gjort när jag var yngre pga olika anledningar som jag inte tänker på in på, men mina armar är ärriga..
Jag går idag ofta i linne, eller i fina sommar klänningar som visar hur mina armar ser ut och det är inget jag skämms för. Den jag var förut har gjort mig till den jag är idag och det tänker jag inte skämmas för. Jag vet att folk ser mina ärr.
När jag hälsar på en ny männsika och vi ska skaka hand så är det armen den människan tittar på (innan han eller hon kommer på sig själv) och sedan ögonen.

Och det slår aldrig fel.... ALLTID, JÄMT när jag är på ett läkarbesök är det alltid samma frågor, det är ingen som antecknar så varje gång jag får en ny läkare så får jag samma frågor..
- "När gjorde du det där?"
- "Var det länge sedan?"
- "Hur mår du nu?"
- "Är det där fortfarande aktuellt?"

- "Har du sökt hjälp för det där?"

Osv.. DET är gode irriterande! Dom kan väl i alla fall göra anteckningar så andra läkare ser att dom frågorna har ställts. Nu säger ja inte att det inte är bra att dom frågar såna saker, MEN jag slutade skära mig i armarna för fleeeeeera år sen och fortfarande ställer dom frågorna.




Kommentarer

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0