Matvägrar och pissa ner sig

Åh, hade skrivit värsta långa inlägget sen hängde sig datorn... Hatar när sånt händer!!! Blir ja ju tvungen att skriva om det..

Jag är nog den lataste människan i världen. Nu är det jävla skärpning. Johanna gav mig två månader till att fixa det. Kan ni gissa vad det är? Ne, för ingen kommenterar ju ändå. ;P

Lydia har som slutat äta mat, först dissade hon bara våran mat vi gjorde till henne men åt burkmat och nu dissar hon även den maten också. Så jag har börjat ge henne våran mat som vi äter som ungspannkaka, makaroner, potatis osv, "vanlig" mat med så lite salt som möjligt. Det äter hon fast man får knappt mata henne och när hon äter själv hamnar det mesta på golvet så hon får väl inte i sig allt för mycket. Gröt och mellanmål (frukt eller yoghurt) äter hon fortfarande men det kan hon ju inte äta hela tiden, så det ersätter jag inte lunch och middag med. Har också läst (på internet) och hört (från BM) att man inte ska laga annan mat om dom inte äter det som serveras.. Det är väl bara en period som hon har. Hon har ju fram till nu ätit allt vi gett henne. :)

Men annars är hon ju lika pigg och glad som vanligt. :) Hon är så roligt, när man tar på musik och säger "Ska Lydia dansa.. Dansa!!?" så dansar hon på sitt lilla sätt. Mammas gofis!! Har filmat det men det har inte lagt in det på datorn än..

Jag har för övrigt också blivit utmanad av Cajsa att komma på en "pissa-ner-sig-storys" men jag kommer fan inte på någon. Och jag ringde och frågade mamma om hon kommer ihåg nått sånt men det gjorde hon inte heller. För det gills väl inte om man pissade ner sig lite när man nyste precis efter man fått barn? Det gör ju de flesa kvinnor som får barn. :P Eller? :P

Ne, nu har ja inte tid att sitta här nå mer, det blev ett himla långt inlägg nu.. Ska väl göra nått vettigt idag också.. :) Puss!



Kommentarer
Postat av: Cajsa

Haha, kan dock inte svara på om det är så för alla som fött barn.. I have to ask my mamas friends. :P Men du var duktig som barn alltså, BORING! ;P

2010-01-25 @ 23:27:32
URL: http://cajsabloggar.blogg.se/
Postat av: Anonym

vanlig mat är ju jättebra mat men det tar ju så lång tid att bli klar när de ska äta själv. Ni får väl se det som att er lilla prinsessa har en egen vilja och gillar husmanskost :)

2010-01-26 @ 17:51:41

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0