Jag är inte rädd för att säga ifrån

Jag vet inte om jag berättade för ett tag sedan att jag har is i mitt skafferi längst väggen. I alla fulla fall ringde jag för att göra en felanmälan, till svar får jag
Hon: Det är ju meningen att det ska vara kallt i ett skafferi och vi bor ju där vi bor och då är det kallt!
Jag, surpuppan själv: Så du menar, för att vi bor där det är kallt ska jag ha is i mitt skafferi och det är helt normalt? Och vissa utav matvarorna tål ju inte kylan för då hade dom ju stått i kylen. (Sen lät jag något irriterad när jag sa det eftersom jag fick de svar jag fick.)
Hon: Men du menar inte att det är is utan mer att det är kyligt, att det troppar lite vatten därifrån...?
Jag, surpuppan själv: (Fortfarande irriterad.) Joo, jag kan hacka bort is därifrån. Så du får se till att vaktmästaren kommer hit och kollar på det.

Sen gjorde jag en felanmälan på att det är kallt kring fönstrena. Det är hela 10 grader kring fönstrena, samt att ugnen är trasig för det yttersta glaset på ugnen ska ju bara bli halv varm/ ljummen men den blir jävlat glöd het så man bränner sig.
Då säger hon med en snorkig ton, "var de nått mer eller?"
ÅHH, jag blir så arg på såna människor. Dom jobbar med servic sen kan dom inte vara trevliga och tillmötesgående. Det är ju inte första gången Rawi ska hålla på och "jävlas" med mig heller.

Tur att jag inte föddes utan talförmåga och inte är rädd för att säga ifrån när det är något som är fel eller som jag stör mig på. Vaktmästaren skulle komma hit och kolla på alla grejerna nu i alla fall och jag fick som jag ville. Hittills! Jag vill ju att något blir gjort åt sakerna också.




Kommentarer

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0