Stackars mammas lilltjej! ;(

En ny dag och nya möjligheter!!

Igår kväll fixade jag lite med de fönster som är klart i hallen, satte upp gardiner, skruvade bort skoställ, bar upp trappsteget till garderoben osv.. Fixade lite grann. Idag när Lydia sover måste jag måla det andra fönstret, i alla fall den del som måste vara öppen. Sen är det nästan klart.. :D Det känns så skönt. :)

Idag har vi inte hunnit gjort så mycket. Lydia har sår i baken nu, hon hon skriker när man ska byta blöja eller när hon har bajsat.. Det måste svida för stackarn. I alla fall skulle jag ringa till BVC för att kanske få nå bra tips men nee då har dom inte ens telefontid en halvtimme. Utan jag fick återkomma imorgon kvart över 8.. Vilken idiot är det som kommit på dessa jävla idiotiska telefontider??
I alla fall har Lydia fått varit en nakenfis här på morgonen, så att hennes sår ska torka lite.  Men det är bara så kallt här just på morgonen så hon blev kall så fort hon inte var under täcke. Så jag tänkte låta henne fortsätta vara en nakenfis senare idag när huset blivit varmt igen. :)

Vi har inga planer för dagen, jag hade bara tänkt vara hemma och kanske måla lite på fönstret. :) Nu ska jag gå och ta en kopp kaffe. :)
Hoppas ni får en kanondag!




Kommentarer
Postat av: Madelen

På Coop finns d zinkpasta, tror d e märken Änglamark, superbra salva iaf som läker såren i rumpan jättefort.

2009-10-06 @ 10:05:16
Postat av: Stina och Eric

Hej! :) Jag brukar vara in och läsa din blogg då och då, vi går även babysim tillsammans på onsdagarna! Roligt att hon har tagit några steg! Och om du inte får tag på någon på bvc kan du ju alltid annars höra på apoteket om dom har någon bra salva mot sår, jag kör själv med inotyol salva då han är röd baki baken men om hon har sår så vågar jag inte svara på vad du kan använda dig av.

Kram

2009-10-06 @ 11:58:16
URL: http://stinarisberg.blogg.se/
Postat av: Malin

På jobbet (är förskollärare) tar vi alltid apotekets Inotyol på röda rumpor. Funkar super också på min lilla grabb!

2009-10-06 @ 12:34:38
Postat av: Monica

Huwa så besvärligt med lillrumpan.. Har du ingen salva att smörja med? Inotyol är jättebra!

2009-10-06 @ 13:49:44
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja, instämmer med de andra. Inotyol är mirakelsalvan. Det funkar även på eksem. Eller om man har bränt sig sig. Funkar finfint för både stora som små med andra ord. Kram



2009-10-07 @ 20:56:25

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0