Tacksam


Tacksam. =) Jaa det är jag till en viss gräns. Jag har fått en barnsäng, en barnvagn, babyskydd, babykläder.  Får se, hm... Vad har jag köpt själv. Nästan inget! Jag är jätte tacksam. Men också har jag fått slänga saker som jag fått av folk som tror att det här är en soptipp. Jag har t.ex fått kuddar, täcken och sängkläder som det är snusfläkar på. Mmmm, trevligt!! 

Jag vill inte ha gammla och äckliga saker till mitt barn vere sig det är billigt eller dyrt. Jag önskar att jag kunde ha nått som jag kunde se tillbaka på om 18 - 20 år och bli nostalgisk. Kanske ge till mitt barn när han eller hon får egna barn.
Tacksam, är jag för allt jag fått!! Men om jag inte vill ha mer blir jag otacksam då? Om jag inte vill ha en voksipåse eftersom jag redan har TVÅ st. Eller ett skötbord som inte får plats på våran vägg för toeletten är ivägen. (Det skulle inte gå att sitta på toan normalt.) Jaa, men jag ska vara tacksam och ta emot.
Ta emot saker bara för att "alla" är så jätte snälla och vräker över saker på mig/oss. Även fast jag inte vill. Jag ska vara tacksam. Det är många som "ger" oss saker för att dom själva vill bli av med det så som slipper åka och slänga det själv.

Tacksam det är jag. Men till en viss gräns. Och om jag nu säger "nej tack" är jag otacksam då? Eller menar du att jag ska ta emot saker även fast jag kanske redan har dubbletter av det eller när jag inte tycker om saken? Vist tanken är jätte snäll, det vet jag. Men fortfarande så borde väl jag få tacka nej till "alla dyra sakerna".



Kommentarer
Postat av: Sandra

vad fan är du här och skriver för! du ska föda barn juh! haha :)

och nej man måste inte vara tacksam och ta emot

eller så säger man bara tack jag ska kolla vad jag har hemma och sedan säger man tack men nej tack vi hade redan det där.

eller så tar du emot skiten och gör det de inte har orkat göra. åker till sopptippen och slänger!

haha :)

Postat av: Sandra

Jag förstår helt och hållet! Jag ville bara ha nya grejjer för att sedan kunna återanvända dessa till nästa barn=)Man får tacka nej, säg bara att ni redan har så förstår ju dom flesta! kram

2009-01-10 @ 21:16:19
URL: http://filipsmammas.blogg.se/

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0