Ny design och nya bilder!!

Men alltså, vad fin design jag har nu. Tack Anna som har gjort den!!
Nu blir det nog så att jag måste avbryta min paus bara för att jag har så fin design. Det är mycket roligare att skriva nu ju. =) Tror jag...

Igår var vi till BVC och allt var bara bra, hon väger nu 4015 g, är 54,5 cm lång och huvudomfång på 36,5 cm.. När hon föddes så vägde hon 3700 g, var 50 cm lång och huvuomfång på 35 cm. Så hon växer som hon ska.
Sen var det inte så mycket mer vi gjorde där än att väga och mäta henne. Vi gick ut på isen på vägen hem så Sookie fick springa va sig lite. Plus att det var sånt himla fint väder så jag ville vara ute, lite kallt var det men solen sken. =) Hon hann bli kinkig innan vi hann komma hem, jag dröjde lite för länge med att vara ute och gå så hon hann vakna.
Varje gång jag ska ut och gå med henne så hinner jag inte långt för ens hon vaknar och börjar skrika. Jag tror inte riktigt hon gillar att ligga i barnvagnen. För om vi säger att jag ger henne mat, sen ser jag att hon håller på att somna och då lägger jag henne i vagnen och vi går ut. Då sover hon max 40 min, sen vaknar hon och skriker. Annars brukar hon sova 3-4 timmar efter maten. Men inte när hon ligger i vagnen. Jag som trodde hon skulle gilla att ligga och sova i den. Det är lite synd.
Sookie får lida lite för det. Alltså, jag måste ju planera in hennes promenader, om Lydia är vaken kan jag inte gå ut med Sookie. (Lydia tillåter inte det då hon inte vill ligga i vagnen.) Sen om jag har tagit mig ut, så hinner jag inte långt för ens jag måste vända igen. Jag hade nästan förväntat mig att jag skulle kunna vara ute och gå jätte långt när jag väl hade fått Lydia och somna, men det blir inte. Så Sookie får nöja sig med korta promenader än så länge. Bara jag går till ett ställe där jag kan släppa henne så är hon nöjd, då springer hon av sig själv. =)

Idag har det inte hänt så mycket, fast dagen har varit full ändå. Vi har bara varit hemma. Vi sov rätt så länge sen har vi inte gjort nått alls. Vi försökte oss på en liten promenad, men det gick inte så bra.. Nästan precis när jag kommit utanför dörren så började hon att skrika. Så jag vände när jag insåg att hon inte kommer att somna om.
Sen när Lars kom hem åkte vi en sväng till Lillpite och hälsade på farfar. Gud så han kan surra. Jag tror varken jag eller Lars lyssnade efter ett tag. Vi satt nämligen och kollade på tv och han bara surra på om nått. =) Men han är allt för gullig ändå. "Sophia, ska du inte ta med dig ett par mint-karameller hem...? Joo, ta här nu. Joo, klart du ska"
Lars tog också kort på farfar och Lydia, men Lydia skrek då, (redan innan hon kom till farfar) men Lars ville absolut ha ett kort. Och farfar gillade det inte alls, han ville ju att det skulle bli ett fint kort när hon inte skrek.

*******
Nästan precis varannan natt vägrar Lydia att sova, det är en sån natt i natt. Inget jag gör hjälper. Om jag ger hon mat så äter hon, men då spyr hon istället, sen vill hon ha mer mat, sen vill hon inte ligga ner, sen vill hon inte vara i famnen osv och så håller det på i flera timmar. Hon kanske somnar en liten stund typ 5 min imellan åt också.
Och i sin egen säng vill hon inte alls ligga. Det gör väl inte direkt nått för jag tycker det bara är mysigt att ha henne brevi mig i sängen, men det lära ju jobbigt sen när jag väl vill få henne att sov i sin säng. Så jag försöker lägga henne där mer och mer. Sen nappen vill hon inte heller ha, det är ytterst sällan hon har tagit den, så dom nätter hon inte vill sova, får jag mestadels sitta framme med bröstet för att hon vill småsuga. Inte för att äta.
Att hon är vaken vissa nätter gör inte mig så mycket. Jag sover när hon sover på dagen istället, plus att jag oftast är vaken. Men om hon får för sig att inte sova så mycket på dagen då blir jag himlans trött.
Sen har jag fått huvudvärk. Har haft det hela veckan och förra veckan. Eftersom jag egentligen sover för lite (utan att tänka på det) och för att jag går och spänner på mig när jag bär henne. Men annars är det prima med mig. =)
Här får ni lite bilder på våran ögonsten.


Jag och Lydia en morgon. ♥


Pappa som badar prinsessan hans!! ♥


Hon sitter med mamma i soffan och kollar på tv. ♥


Men kolla lillfoten... ♥


Min mun och pappas ögon. =) ♥

Nu ska jag och Lydia gå och kolla på tv...
Sov gott!!



Kommentarer
Postat av: Sandra

FIna bilder du lagt ut. hur mår ni och så då ? funkar allt bra ?

2009-02-04 @ 01:00:43
URL: http://sandrahellenborg.blogg.se/
Postat av: Monica

Verkligen jättefin design och underbara bilder på en vacker tös! :) Hoppas ni alla tre mår bra!

Kram!

2009-02-04 @ 10:32:36
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Sandra

jodå det är bra med oss också.. bella är nybadad såå snart kommer de fler bilder:)

2009-02-04 @ 19:18:21
URL: http://sandrahellenborg.blogg.se/
Postat av: matilda

vilken söt liten dotter ni fått :)

2009-02-09 @ 20:28:02
URL: http://matildaw.bloggagratis.se
Postat av: jen

Jag hoppas att du har de bra , och att allt går fint för dig..funderar ofta på hur du har de och hur du mår. All lycka till dig ♡♥jag tror på dig och din framtid !

2013-10-23 @ 18:50:31
URL: http://jennifernording.blogg.se

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0