Ge bort till en lodis

Jag kan tala om för er att jag har nu orange hår.... Jag skulle ju göra slingor med kopparblond färg. Fast jag hade köpt toning istället för färg så jag tänka "äh, jag färgar hela håret" och vips så var det orange. :D Haha! Det ser inte så illa ut, men ändå. Det ser bättre ut med blont fast det kanske bara tar ett tag att vänja sig också, ska lägga in en bild så ni får se. :P Hahah! Ser nog lite rolig ut nu. Undra vad Lars ska säga? ;p Tur att det går ut ur håret på 6 veckor.. Nu har jag ju iallafall fått den dära förändringen som syns... ;)

Sen kan jag tala om för er att jag vill typ lämna bort Sookie till en lodis just nu.. Hon drar i kopplet som en jävla dåre. Helt inne i sin värld, det spelar ingen roll vad man säger eller gör så märker hon inget.. Det gör riktigt ont i ryggen när hon drar.. Hon är skit stark... Eva tog över henne efter ett tag, och inte hjälpte det. Spelade ingen roll vad vi sa eller om vi gjorde som Cesar..... sparkade lite lätt med foten och gjorde de dära ljudet.. Inget hjälpte.. Jag blir galen..... Det är hopplöst.....
Hon har blivit emun mot dragkedjan.. Hon är van den nu så hon bryr sig inte om det stryper.. Hon är van..... Ska nu sluta strypkedjan och bara ha den när det ska tränas.. Sen ska jag börja gå mer med henne, och inte gå till Engelska skogen där hon får springa lös. Hon ska bara gå i koppel nu ett tag... Tills det sitter.... Sen hade jag tänkt att jag kan släppa henne lös lite då och då.... Men mest kopplad! Tråkigt men så får det bli..... Sen ska Mika min underbara kompis hjälpa mig med henne nästa vecka, så att jag gör helt rätt.. Han är jätte duktig med hundar.. Typ som Cesar.. Så det ska bli skönt!! Att ha en bra och kunnig "handledare" genom det här...
Hon ligger nu helt utslagen på golvet nedanför mig. Helt slut!! Inte konstigt som hon har drage... : / Vilken dåre alltså!!

Nu sitter jag och inte gör så mycket alls. Ska ringa Lars snart, och berätta att jag ser lite annorlunda ut nu ;) så han inte får en chock när han kommer hem! ;p



Kommentarer

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0