En smäll på näsan


Idag har det varit en konstig dag för mig.......

Jag har gjort något, med en "bekant" - Malin.... Haha, det började ju med att vi solade sen så åkte vi hem hit och satt här ett bra tag.. Sen så blev det som så att hon kom och hämtade mig nu på kvällen och vi åkte till big boy igen, för att hälsa på hennes kompis.. Och det slutade med att vi har suttit där fram tills nu/nyss.. Mycket roligt! Gud så jag har pratat, jag kommer få ont i halsen imorgon som jag har pratat.. :)

Eva kom också förbi och skulle ta med Sookie på en långpromenad.. :) Jaa, nosselen/nosgrimman (det är inte en munkorg) tyckte Eva nog inte om, inte för att det var nå fel på den men Sookie lirkade sig ur den hela tiden, med mig brukar hon ge sig efter ett tag, när hon märker att jag inte ger mig.. Men med Eva gav Sookie sig inte, hon bara fortsatte att lirka sig ur den hela tiden. Fy så jobbigt!! Hon ska bara testa en hela tiden.. Sookie är duktig när hon själv väljer att vara duktig, det är skit irriterande!!!
Men det gäller att ha tålamod, och det är ju inte alla gånger man har det.. Och kanske inte på "rätt" saker.. : /

Hon börjar bli mycket lugnare nu här hemma, hon springer inte omkring och ska leka och hålla på som en dåre hela tiden så det börjar ta sig det där med att ignorera.. :P Nu är det bara att hålla i det också.. :) Fast de där att hoppa på folk verkar aldrig bli bättre, Malin satt lite hukad fick sig en smäll på näsan av Sookie. Och jag kan tala om för er att de är inte skönt!!!
Plus att Malin inte ens tycker om hundar.. Och Sookie lyssnade inte på mig när jag sa till henne, eller drog henne i nackskinnet när hon hoppade, utan hon fortsatte som vanligt...... ÅHH!
Men då läste jag i boken som jag lånat, att man "belönar" hundarna när man drar dom i örat, nackskinnet eller knuffar bort dom när dom hoppar, och att det är därför hon fortsätter.. Det stod också vad man skulle göra..... hm... Och det var att man skulle avleda dom med godis, och jag är ju den som är "emot" att ha massa godis, att träna vissa saker med godis osv.. För sen då när man tar bort godiset så slutar hunden att lyssna också. Då har den ju bara kopplat "den övningen" med godiset... Förstår ni hur jag tänker?
Nu tycker väl inte alla så men jag tycker det iallafall. Jag vill att hon ska lyssna på mig utan godis.. Och jag belönar henne med en klapp och/eller bebis röst istället!!
                                    
Sookie och Opal..<3 Sookie bara ligger och lurar för att ta pinnen av Opal.

Nu ska jag gå och lägga mig, ja är så himmla trött efter natten som var.. Sov nästan inget.. Och om man redan sover dåligt och sen sover sämmre än dåligt en natt så blir man helt slut.. : / Fast jag börjar bli van nu...
Inatt saknade jag Lars så himmla mycket bara, hehe tog hans kudde och höll om den så kände jag hans lukt, så jag låtsades att det var han jag höll om, typ!.. Åh, han luktar så gott!! Längtar tills han kommer hem..<3



Sovgott!



Kommentarer
Postat av: Eva

Än en gång; vad fina ni är på kortet!!

Jodu, jag gav upp med den där grimman. Hon och jag synkade inte alls och eftersom jag lider av uselt tålamod så gav jag upp ganska fort. Men, vi tog ett vanligt koppel istället, det med reflex. Vid ett övergångställe blev hon rädd, hon tvärhoppade åt sidan. Det visade sig vara en betongklump,ett slag vägskydd som hon blev skraj för ;)

2008-10-09 @ 18:38:01
URL: http://brysselkex.blogg.se/

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0