Begagnade saker......


Idag, har jag och Lars blivit lite oense om baby saker...
Vi har fått väldigt mycket, skit mycket, typ allt! Och det är inte alla gånger att jag tycker det är fint, eller nee jag tycker inte alls det är fint.. (lite saker är fina/fint) Men inte den större delen av det..
Och jag har som en bild på hur jag vill ha det, det hade jag innan jag blev med barn och inget stämmer in i min bild. I den bild som jag byggt upp för att jag vill ha det just så.
Och jag uttryckte mig kanske lite klumpigt om en sak idag som gjorde att Lars uttryckte sig också lite klumpigt. Jag ska nått i sitl (jag förfinar det) "den här tycker inte jag alls är någe fin" och han svarade med "nee, men jag tycker inte din vagga är så fin heller"
Och grejen hör ju till, att den saken jag uttryckte mig om, hade vi fått.. Och vaggen, den har jag köpt, Lars var också med när jag köpte den. Och när jag frågade vad han tyckte om den (iofs efter jag betalat) så svarade han. "jaa, men om jag säger så här, den var inte värd si och så många kr" Sen var det inge mer än det. Jag trodde inte han tyckte den var ful.

Det är så himla svårt att förklara, jag har en bild i mitt huvud, som jag byggt upp. Som jag har föreställt mig.
Eva har en jätte fin barnvagn och hon har sparat den.. Hon är himla nöjd över den, att A låg och sov i den när han var liten.. Så vill jag också kunna tänka tillbaka och vara nöjd över en barnvagn eller en barnsäng.. Typ säga så här "tänk att i den här fina sängen låg du i när du var liten;D" eller något sånt.. Jag menar inte att jag inte är glad att vi får en massa saker det är jag, men jag skulle vilja ha något nytt. Något fint, som jag tycker om!! Inte bara ha alla andras saker.. Utan något som bara är min älskade bebbes.. Och jag menar inte kläder nu.. Eller gossedjur.. Inte sånna saker..

Jag blir bara så ledsen av allt sånt här. Lars förstår inte mig och jag förstår inte Lars, vi pratar om varandra.. Sen trodde jag aldrig att jag skulle tycka det var så viktigt med en ny barnvagn eller barnsäng heller. Att den bilden jag har/hade var så viktigt!!

Aja, nog om detta. Det blir säkert bra alltihopa, hoppas då på det!! :)
Sovgott<3



Kommentarer

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0