Sookie är sjuk.. : /


Sookie hade ju vare duktig inatt.. Istället för en bur jag jag knyte fast henne vid hennes bädd (hon kan fortfarande röra sig, och ligga hur hon vill), så hon inte kan ta sig till soffan eller matten eller något annat förotm sin bädd att bita på.. Sen ställde jag vatten skålen och la hennes leksak bevid bädden.. Och det gick skit bra, hon gnällde typ två gånger inatt vid halv två, sen så har hon vare tyst hela natten.. Men när Lars åkte imorse, satte han tillbaka henne efter att hon fått vare ute, då började hon skälla. Då gick jag upp och pratade lite med henne, sen fick hon sitt ben. Och hon började tugga som tusan. När hon ätit upp den så skällde hon igen då gick jag bara dit och sa till henne "Sookie du får inte skälla nu, jag sover ju" sen var hon knäpp tyst fram tills jag klev upp. :)

Bra va? Och hon bet inte sönder sin egen bädd heller. :) Så hädan efter ska hon vara fast spänd varje natt och när vi far bort och lämnar henne själv hemma. :) Det känns så härligt. Det är bra för henne också, att hon lär sig att vara dukitg och inte bita, plus att hon kommer använda sin bädd mer och mer.. :)


Sookie är också lite sjuk idag, eller dålig i magen, hon har gått och fisa hemskt illa.. Hon var ju ute hela eftermiddagen och så, sen så när vi precis hade äte upp så känner jag att det luktar bajs.. Då har hon bajast inne och det var alldeles löst.. Stackars gumman min!!
Jaa, jag vet att det inte är bra att hon bajsade inne, men lillgumman har aldrig gjort det när vi har varit hemma eller vakna förut.. Hon var verkligen dålig i magen.. Stackars hon!! Sen fattar ju inte vi vad hon vill när hon kollar på oss och smågnäller, hon kan ju inte precis tala om det för oss, att hon verkligen MÅSTE ut nu..
 Nu ligger hon alldeles utslagen på golvet.. : /

Nu ska jag gå och lägga mig, är trött som fan!
Sov gott!



Kommentarer

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0