Mvc


Nu är jag uppe och är pigg, eller pigg är jag inte jag funderar redan på om jag ska lägga mig ner och vila en stund.. Anledningen till varför jag är upp nu är för att vi har varit på MVC idag.. Och det gick jätte bra, mitt blodvärde har stigit från 112 till 125 så det var bra.. Bebisen växer som den ska och hjärtslagen var bra.. =D Så allt gick bra.. Jag tog också upp att jag tycker att jag har mycket sammandragningar osv, så jag ska göra ett urinvärksinfektions prov och se om det beror på det.. Men jag vet att jag inte har det, jag känner alltid igen urinvärksinfektion redan innan den har "bryte" ut.
Jag sa också att jag fortfarande blir svimmfärdig och att jag måste sätta mig ner och det var helt normalt sa hon.. Det händer ofta med gravida kvinnor och att man inte sätter in medecin för det. Hon sa nått om en pulsåder(?) ligger mellan bebisen och ryggraden och att den klämms mellan där så det är därför jag får för lite blod upp i hjärnan. Och att man såg på min mage att bebisen växer mer innåt, alltså så den trycker på pulsåder(?)...

Jag ligger fortfarande lite lägre än "normal" men inte under gränsen till "onormal" på nån mätessticka. Jag har gått upp ett halvt kilo sen jag var där sist. Jag trodde det skulle vara mer, jag känner mig mycket tyngre, så jag hade nog gissar på 5 kilo typ :P haha!
Jag gillar BM nu också, hon har blivit mycket bättre, även fast hon kallademig Sophie idag.. Men jag tänkte blunda för det. =P

Varje gång jag är där sitter jag och lyssnar och försöker lägga allt på minnet men sen när jag kommer hem och ska skriva om det då är det som bortblåst. Måste nog börja skriva ner allt hon säger.. =)

Mina gravidbyxor början bli lite liten runt magen, den hära mudden som är över magen trycker in magen.. Så jag är typ kapad på mitten, hehe, det ser inte så speciellt fint ut. Det ser ut ungefär som att jag är alldeles för fet för dom här byxorna, och att fettet hänger över mudden.. Men det får gå.. =) Jag ska lägga upp lite bilder på magen nu också..=)

Pusspuss♥



Kommentarer

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0