Varma ord!


Tänk vad så lite kan göra så mycket!!!
Jag pratade med en gammal klasskompis från Hudiksvall och han sa några snälla ord. Och grejen är den att han menar det också! =) Han har alltid menat det han har sagt. Annars har han hållt tyst. Och de där orden han sa värmde så mycket. =) Tack!

Jag kom hem från grannen för ett tag sen, jag gick hem före Lars för jag blev så trött. Men mysigt och trevligt har vi haft de. Jag kallade det "mini-jul" förut men ska nog byta namn till glöggafton. =) Jag var över till dom förra året också, men då uppskattade jag det inte alls lika mycket som nu. Då hade jag ju precis flyttat hit och jag kände ju knappt Lars =o haha. Men tydligen är det nått som dom gör varje år. Mysigt!

Jag hittade nått att ha på mig, iofs allt för juligt är det inte, jag har en röd Marwin tröja som jag fick/bytte (kommer inte ihåg) av/med Sigrid för många år sedan. Det är det som är det juliga sen har jag en svart klänning, svarta leggings och ett par gråa tjock-strumpor. Så lite julfin är jag nog allt! Det känns så skönt. Jag bröt ihop förut idag när jag inte hittade nått, men sen så såg jag det från andra synvinklar och allt löste sig till slut.

Jag måste verkligen börja sluta gnälla så mycket, sluta bli så negativ så fort det är nått fel. Det tar bara en massa energi ifrån en. För så fort jag började se på det med andra ögon löste det sig. =) Jag är ju den sortens människa som blir ledsen/arg/besviken/ förbannad innan jag ens har hunnit tänka klart. Det går så fort i mitt huvud så jag vet inte vad, och rätt vad det är så grinar jag för fulla muggar. Sen när jag lugnat ner mig och tänkt på det en extra gång så är det barnsligt hur jag reagerade innan. Men jag är ju inte mer än en människa. Alla har vi våra fel, det är bara det att jag har lite många, haha! ;p

Nu över till hundarna, dom är såå söta.. För någon dag sedan så gullade både jag och Lars med Opal och hon låg och vifta med svansen och Lars säger med gulligull röst "om du är en dum hund viftar du på svansen" och självklart så fortsatte svansen att vifta, men då säger jag med gulligull röst "om du är smart viftar du på svansen"tvärstannade den på en gång. Haha. det var så roligt! I alla fall när man var här och såg det.
Sen inatt vaknade jag av att Sookie har gått in i sovrummet (där hon inte får vara) sitter på min sida av sängen och dricker vatten ur mitt glas jag har på golvet. Och jag fortsätter att kolla på henne och hon sitter där utan att märka att jag vaknat och kollar runt på saker. Sen när hon väl märker att jag är vaken så blir hon på sekunden stel som en pinne. Ungefär som "om jag sitter tillräkligt stilla så ser hon mig inte, jag är osynlig nu.." Haha, det var också skitgulligt!! Det tyckte då jag. Hahaha!! Gud så jag älskar mina hundar!!!!

Och imorgon vet jag inte om jag hinner skriva nått, men självklart ska jag skriva i alla fall en rad eller två och önska er alla en god jul. Vi ska fira julen hos Eva, Lars syster så vi åker dit vid 14:00 tiden och innan det ska jag fixa det sista inför jul maten! Sen ska väl jag och Lars mysa lite extra också bara för att det är jul, jag hoppas det varjefall men jag få se vad han tycker om det.. =P
Ne nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar upp imorgon.

Sov gott med er!!! ♥



Kommentarer

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0