En dag på akuten


Jaa, som rubriken låter har jag suttit på akuten sen klockan 15:00 idag. När jag berättade för BM om min lilla "atack" igår och att jag ibland får ont i bröstet när jag andas och att jag varit svimmfärdigt nästan varje dag i två veckor så tyckte hon att jag skulle kolla upp det. Så först blir jag undersökt av en läkare där borta på vårdcentralen och dom tog EKG tror jag det hette sen urinprov, blodprov, lyssna på lungor osv. Och läkaren tyckte att jag skulle åka till akuten så då gjorde vi det och där skulle dom nästan göra samma sak, ännu mer blodprov, urinprov, en läkare kom och kände och klämde på mig, lyssnade på lungorna och hjärtat, blodtryck och allt vad det nu var. Sen fick vi sitta och vänta på nå provresultat som skulle visa på om jag behövde runtgas (stavning?) och det blev så att jag skulle runtga lungorna för att se om jag har en propp i lungorna. Så fick vi sitta och vänta lite till och sen kom dom och sa att runtgenmaskinen var trasig och att jag skulle vänta ännu mer och det slutade med att jag fick en spruta med blodförtunning in i magen :O fast iofs var det bara i underhudsfettet men ändå, sen fick jag åka hem. Och jag ska tillbaka dit strax före 8 imorgon bitti och kolla ifall maskinen har börjat fungera annars så måste jag åka till sunderbyn sjukhus och runtga mig där och sedan tillbaka till piteås sjukhus.
Så ett jävla väntande har det varit idag, man får ju inte ha bråttomt när man ska in på akuten inte!!

Men om jag har skrivit luddigt så har det varit ett ståhej för att kolla ifall jag har en propp i lungorna.. Man var tydligen extra mottaglig för det när man var gravid. Men egentligen var det ingen fara i sig. Utan om jag har det så får jag bara behandligt fram till lillen är född och ungefär en månad efter. Men annars vad jag förstod så var det inte så farligt. =S Det låter inge bra med att ha en propp i lungorna men iallafall.

Hos BM var allt bara bra, (bortsett från allt det jag nyss skrivit) hjärtslag och sånt var bra. Blodtrycket eller om det var blodvärdet hade sjönke sen sist men det var ingen fara. =) Annars var det väl prima, just nu väger jag 65 kg. Så jag har ju inte gått upp speciellt mycket. Inte om man ska räkna med vad jag vägde innan jag började spy och det var väl omkring 58-60 kg. Sen gick jag ju ner pga att jag spydde till 50-52 kg och nu gått upp till 65 kg. =) Så det är inte så farligt! Det blir mindre kilon att ta bort sen efter födseln. ;p

Nu ska jag ta en dusch sen ska jag gå och lägga mig, är rätt så trött efter all den här väntan på sjukhuset. Sen ska jag ju upp rätt så tidigt imorgon, tidigare än vad jag är van vid. =) Så jag ska bara snoka runt lite på internet och sen kila i säng.

Sov gott mer er!!



Kommentarer
Postat av: Lotta

Oj det lät ju inge kul! Hoppas det inte visar något på röntgen och att den eventuella proppen har löst sig!

Har du fått veta nått mer? Kramar

2008-12-11 @ 14:45:55
URL: http://lottadahlberg.blogg.se/

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0