Mitt ansvar

Jag är egentligen så otroligt tacksam för de liv jag har. Jag har en fantastisk man, en bedårande dotter, en underbar familj och underbara vänner. Jag är tacksam för de liv Jag har!
Även fast det har varit mycket negativt på sista tiden. Men... jag kommer att ta mig igenom allt dehär, det är jag övertygad om och precis som tidigare kommer jag att växa och bli starkare som människa!

Det är, och låter säkert jätte konstigt när jag jämnför andra tragiska händelser i mitt liv med det som hänt nu. Det jag menar är, att hemska saker har hänt tidigare och kommer antagligen att fortsätta att hända. Då måste man "bara" hitta ett sätt, som fungerar bäst för en själv, att arbeta sig ifrån det sorgliga till det positiva. Oavsett vad det sorgliga har varit så har jag alltid hittat ett sätt att växa och bli en starkare människa.

Det är JAG och bara JAG som kan påverka mig och hur jag mår. Visst påverkar yttre omständigheter allt, men det är mitt val att acceptera och bearbeta det som har hänt eller det som kommer att hända. Jag har mitt eget ansvar för mitt egna mående. Men oavsett det, så måste det finnas utrymme för att må dåligt, att vara sorgsen, orkeslös, ledsen, utmattad, förkrossad, frustrerad, tung i både huvudet och kroppen. Det måste finnas utrymme för att falla, för att man sedan ska kunna resa sig upp igen - starkare än innan.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag finns här vid din sida!

2012-02-21 @ 09:09:49

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0