Att få barn

Jag kan inte länge få barn den "natruliga" vägen.. Men jag kan bli gravid med ivf (konstgjorde befruktning).

Men JAG kan inte längre få barn. Min förmåga att bli gravid på det "vanliga" sättet är borta och jag känner mig så otroligt okvinnlig och tom! Emil säger att jag är exakt samma och lika mycket kvinna nu som innan allt de här hände men jag känner mig sååå okvinnlig. Det är en konstig, jobbig, tung och ledsam känsla att veta att jag inte längre kan bli gravid utan tillbringa en massa tid på en klinik.

Det är inte dehär jag hade tänkt mig! Vår framtid har blivit helt ändrad! Jag ville ha 4-5 barn! Även fast vi kan få hjälp så är det som inte samma sak. Det är ju inte heller säkert att jag kan bli gravid med hjälp av ivf.




Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Känner så väl till de känslorna. Det är omtumlande att behöva vänja sig vid att det inte blir barn den naturliga vägen. Men du ska veta att även IVF är en fantastisk upplevelse. Stundtals väldigt tungt och påfrestande men också vackert samtidigt. Ni kommer att växa som par och tillsammans klarar ni det här. Det finns också mycket stöd att få, speciellt i bloggvärlden.



Lycka till!

Kramar!

2012-02-21 @ 16:40:02
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0