Ännu mer sömn.

Jag har fortfarande inte tagit tag i sömnen. Men jag räknade ut att jag ska ligga i sängen 5 timmar, inte mer eller mindre, somnar jag på timme 4 måste jag ändå kliva upp timme 5. Anledningen till att jag inte tagit tag i det är för att det känns så otroligt jobbigt! Men, efter någon veckas tänkande så har jag börjat tagga om för de här med sömndagboken.
Jag har oftast ett hemskt morgonhumör. Jag vaknar arg, trött och irriterad! Utan att någon säger nått är jag arg. Och jag är alltid jävligt trött! Hela tiden, även fast jag sover in på dagen och får rätt antal timmar sömn är jag trött. Jag ser aldrig någon glädje i att faktiskt kliva upp och göra saker när jag vaknar, jag är helt glädjelös och ser ingen som helst anledning till att kliva upp... 

Men för några veckor sedan fick jag en ny medicin, en lite starkare som jag kunde ta dom dagar jag inte har sovit något alls nästan. Den är jävlat underbar! På riktigt! Jag har inte somnat så fort på jag vet inte hur länge och jag har vaknat utvilad och de vet jag inte ens sist de hände. Och jag vaknar glad! Det är härligt att vakna! Jag längtar till nästa dag jag får vakna glad.
Och när jag då sedan har tagit min "vanliga" medicin så återgick jag till att vara trött, arg och irriterad! Ser ni sambandet? Vilket fall som helst, har jag beslutat, att jag inte ska äta min vanliga medicin nå mer. För som jag blir på morgonen efter jag tagit den är inte kul, plus att jag inte somnar speciellt mycket fortare av den. Det tar fortfarande flera timmar att somna. Så jag kan lika gärna vara utan den!
Då tänkte jag att jag kan ju kombinera, de här med sömndagboken och min andra medicin. Om jag ligger i sängen 5 timmar per natt i 5-6 dagar, så kan jag ta min medicin den 7 dagen. Det borde ju bli en bra kombo? Äh, vad vet jag. Jag hade i alla fall tänkt testa det. Hellre testa de här, än att vara arg och glädjelös på morgonen.



Kommentarer

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0