Full rulle.........


Hos veterinären gick det bara bra, hon var helt friks förutom en liten infektion som hon hade i halsen som hon troligtvis fått av allt skit hon hittar att äta ute och inne för den delen.. Så Vi fick ett recept sen åkte vi på Reprisen.. Vi hann inte mer än att komma in så var Ivar borta.. Sen tog det ett tag innan jag såg han igen, så jag gick omkring och tittade, hittade en liten spegel som jag ska sätta upp i sovrummet om inte Lars tycker den är allt för ful, sen hittade jag inte så mycket mer, en stor svart temugg. Ivar köpte några korgar.. :P

Efter vi hade handlat klart så åkte vi vidare till Lillpite, där serverades de våfflor med sylt och grädda.. :) Och Ivar bara prata på, och jag satt och hörde knappt vad han sa (han pratar pitemål, och jag förstår inte det) så jag satt bara och sa "aa, mm, ja precis, jajjemen" ungefär, fast Ivar märkte inte att jag inte fatta nått, han bara bablade på.. :P Sen efter maten så tyckte han att jag skulle lägga mig i sängen och vila.. Och jag gjorde som han sa, men när han såg att jag hade ögonen öppna, (jag ville inte somna) så tjatade han på tills jag blundade, och till slut somnade jag.. Det blev så att jag kom hem mellan 3 - 4 nån gång... Fast jag hade nästan räknat med det också. :) Ivar är nog lite sällskaps sjuk. :)

Sen hann jag inte mer än att komma hem nästan, innan jag for iväg med Eva och lyssnade på sparande och sånt, typ aktier? och fonder tror jag. Fattade knappt hälften, men ändå.. Spara smart stog det på en skyllt. :) Så jag fick lite insperation till att börja spara nu iallafullafall. :p
Nu är jag hemma, och har diskat undan och börjat tvätta.. Har också hunnit vare ute med hunden och åkt på Statiol och tanka moppen, det är full rulle på mig idag tror jag!

Det var en människa som ringde mig om ett jobb idag också, på en Pizzeria. Så jag ska dit på onsdag och fika.. Han hade fått tag i mitt nummer på Arbetsförmedlingen så han vet inte om att jag är gravid.. Men måste inte skriva ut det, och min handläggare har bara skrive att jag är "tillgänglig" tills i januari för då får jag "annat" förhinder. Så det ska bli roligt och se ifall han vill ha mig även fast jag är med barn. Hoppas det. Jag frågade om arbetsuppgiften innehöll tunga lyft, men det fick jag inge svar på. Tror inte ens att han förstod vad jag sa. (Han var invandrare med dålig svenska.) Pizzerian ligger i Bergsviken och jag hittar inte ens dit. Lars får visa mig imorgon, hoppas han kommer hem innan det blir mörkt för annats kommer jag inte hitta på onsdag. Jag har sämst lokalsinne!!

Ne nu ska jag gå och lägga mig, är så himmla trött.. Somnade efter halv 2 inatt och vaknade 20 i 6.. Sen kunde inte jag somna om.. Tur jag sov en timma hos Ivar, annars hade jag inte orkat med hela dagen.. Inatt hoppas jag att jag ska få sova och KUNNA somna.. Annars blir det att jag halv sover långt in på dagen istället och det är ju inge bra.. ;)

Älskar dig Lars! Dröm om mig. ;)
Sov gott med er! <3




Kommentarer
Postat av: åsa

Tack för att du låter Ivar prata av sig lite:)Kram Åsa

2008-09-30 @ 19:19:23
URL: http://brillor.blogg.se/

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0