Arbetsförmedlingen......

Jag ringde som sagt arbetsförmedlingen och tog reda på hur allt låg till och det var ju som så att jag Behöver inte söka de jobb dom skickar till mig eftersom jag inte har a-kassa. Skönt tänkte jag eftersom jag VERKLIGEN inte ville ha det dära jobbet som grillbiträde. Menmen, jag frågade om utblidningar och sånt, ifall det gick att ordna, då säger hon att man måste vänta (läs; vara arbetslös) i tre månader för att få hjälp av en så kallad "ungdomsgrupp" och när man är med i den "ungdomsgruppen" så måste man vänta (läs; vara arbetslös) i yttligare i tre månader innan man får nån hjälp av dom..


Och jag har ju varit arbetslös snart i tre månader och då trodde jag att jag kunde få en praktik, men icke. Utan jag måste vänta i tre månader till. Och då är jag mamma ledig!!! BRA JOBBAT!!!!
Ska man behöva gå arbetslös i ett halv år innan man får nån hjälp.. Helt sjukt!!?
Jävla idiot system! (Inte fatt jag kan så mycket om det!!)



Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha, ja dom kan vara allt bra roliga dom dära som bestämmer.

Men sök på adirto.com eller .se, där brukar man alltid få jobb. Det ligger mittemot nya gallerian.

Ansökningen är på engelska. Alltid värt att prova om du vill ha jobb! Det är typ telefon försäljning. Halva gänget av mina kompisar har jobbat där :P

Kramar

2008-08-27 @ 19:04:47
URL: http://lottadahlberg.blogg.se/

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0