Irriterande!!!!

Jag känner mig så irriterad just nu, på min svenska lärare..  Min svenska c uppsats som jag skrev för ett tag sedan. Man får ju lämna in dom en gång för bedömning sedan får man tillbaka den med lärarens åsikter om arbetet - för att man ska kunna utveckla arbetet till ett så bra betyg som möjligt.. Jag gjorde ju det för ett tag sedan, och läraren var jätte imponerad av mitt arbete. Hon var väääääldig imponerad av uppsatsen, och allrahelst efter som det var en C- uppsats. Hon frågade vilket betyg jag var ute efter och jag svarade "mvg, minst vg." Läraren svarade då att om jag ändrade lite, så var det helt klart ett rätt betyg. De enda jag skulle göra om var framsidans utseende, hur jag lagt in källor på och jag skulle förlänga slutdiskussionen. Det var allt, jag skulle inte ändra något annat.. NADA!
Jag ändrade det läraren hade påpeckat, lämnade in den och tidigare idag så hade jag en träff med henne angående dehär. Hon hade såå mycket att anmärka och tyckte att jag skulle ha ändrat de och de. Det var en massa nya saker som det var fel på. Så hon satte betyget G. 
Jag gick iväg och drack kaffe, tänkte på allt som nyss hade hänt, sedan gick jag tillbaka till henne, för jag vart förbannad med tanke på vårt tidigare möte. Och förklarar det för henne, att på vårt tidigare möte sa hon helt andra saker och inte alls att jag skulle ändra dittan och dattan. Det fanns inte ens med i en anmärkning i uppsatsen när jag fick tillbaka den (första gången) och att jag hade gjort det hon hade påpeckat och tyckt jag skulle ändra på. DÅ då skyller hon på att jag haft det mycket just nu.
Får man ens göra så? Inte skylla på att jag haft de mycket på sista tiden även fast det är gode jävla fräkt, men att säga efter första bedömningen att uppsattsen är väldig bra och att det inte alls skulle vara nå svårt att nå ett högre betyg. Att det bara var småsaker som skulle ändras. Och sedan, efter att jag gjort de ändringar hon påpeckat, säga något helt annat och "hitta" nya saker att anmärka på...?

Ja, jag är ju inte den som ger mig om jag tycker att det blivit något fel, så det slutade med att jag fick "en till chans" att göra om allt de nya hon hade hittat som fel. Men det är ändå JÄVLIGT irriterande!
Den bild till höger är den nya bedömningen.. Och bild till vänster är den gammla bedömningen.
Det är helt två olika bedömningar. Då på den första står det bara en massa bra saker, och lite kritik mot hur jag lagt in källorna. På den andra är det en massa saker som jag skulle ha tänkt på, utvecklat och ändrat på. Som inte ens står med i den första bedömningen. Får man på riktigt ändra sådär? Alltså göra två heeeeelt olika bedömningar, gjord av en och samma lärare, om EN OCH SAMMA uppsats med bara ca två veckors mellanrum?



Kommentarer

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0