Jag har blivit en diskmaskin

Jag är trött på att vara ledsen, tom, förtvivlad och arg!
Jag tycker inte om att gräva ner mig i saker och ting, vilket jag tycker att jag inte gjort heller. Så jag håller mig över ytan nästan hela tiden men ibland brister det bara. Jag orkar inte längre, Jag är inte känslokall och jag är inte gjord av sten som tål hur mycket som helst.. Jag känner mig så jävla tom, ledsen och förbannad över allt som har hänt! Men det känns som om att jag måste le och vara glad, för alla andras skull. Det känns som om det förväntas av mig att inte vara ledsen, att jag inte ska känna alla de känslor jag känner. Jag måste "vara stark". Jag har inte tid med att känna saker. Allt runt omkring stannar inte upp bara för att jag inte orkar kliva ur sängen.
Och jag kan inte förklara för folk så att dom förstår hur jag mår. Jag vet inte vad jag ska säga för att ni ska förstå! Jag hittar inte orden när jag ska prata om det, och om jag försöker prata om det så kommer det oftast så idiotiska kommentarer som inte alls är en tröst, utan det blir snarare som om att allt jag upplever, de som jag varit med om, blir som "ett vardagsproblem" och man rycker lite på axlarna. Ungefär som om det är en jävla diskmaskin som gått sönder. Jag har blivit en trasig diskmaskin.




Kommentarer
Postat av: jennifer

Usch :/ jag hoppas att jag inte får dig att känna så där:/ och du ska inte känna dig tvingad att vara glad, du ska känna frihet att få känna precis som du vill när du vill... Vänner är till för att stötta allt, både glädje och sorg <3

2012-03-20 @ 07:41:48
URL: http://jennifernording.blogg.se/
Postat av: Sara

Du ska inte spela glad för andras skull, är det jobbigt en dag så måste du tillåta dig att känna så. Även om vi andra inte fattar hur det känns, och av missriktad välvilja kommer med "

konstiga kommentarer". Är viktigt att få sörja, glöm inte det vännen.

2012-03-24 @ 19:47:46

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0