Är otroligt less!

Hsb som vi hyr av satte förra veckan på onsdagen, tror jag de var, en lapp "om ni inte flyttar på barnvagnarna innan den 14/11 så kommer dem omhändertas och kastas bort! HYRESVÄRDEN!" Ungefär så stod det, fast allt var i stora bokstäver och överlag var det otrevligt och rätt hotfullt!
Vi är just nu, vad jag vet, 3 st som ringt och hört vart vi ska ställa alla vagnarna för bara i min trappuppgång är 3 utav 4 lägenheter småbarnsfamiljer. Så de är rätt många vagnar som ska ställas undan.. Svar på frågan om vart vi ska ställa alla fick jag till svar "i cykelförrådet" och till saken hör att det får bara plats med 2 st vagnar där.. Så säger han som sköter allt "men skynda dig och ställ dina vagnar där då så ingen annan hinner före" Vem säger en sån sak ens? De handlar inte om att bara mina vagnar får plats, ska jag gå omkring och vara orolig att någon hinner "ta min plats" när jag använder vagnen..? För även om jag har mina vagnar där, så vart ska alla andra ställa sina vagnar? Man tycker ju att det måste finnas en annan lösning. Jag ska också tillägga att jag förstår att vi inte kan ha barnvagnarna i trapphuset på grund av säkerhetsrisker, men jag tycker att de borde kunna ordnas en annan lösningn än de dem nu har som lösning.

Sedan fick vi veta igår att dem ska höja hyran och de finns absolut ingen mening med att göra de, för lägenheterna är förjävliga, om något är i behov att fixas till så måste vi betala och göra arbetet själva. Vår tvättstuga, vi är fyra st hus, med tre trappuppgångar i varje och minst fyra längenheter i varje trappuppgång, de blir 48 lägenheter som delar på en tvättstuga, denna tvättstuga har då två tvättmaskiner men man får bara boka en tvättmaskin åt gången och tvättiderna är 3 timmar och en tvättmaskin, oavsett vilka grader man tvättar i, tar ca en timme. Plus att man måste nog leta länge efter en mer äckligare tvättstuga.
Våran utegård ser också förjävlig ut, det ligger lösa stenplattor över allt som barnen leker med, det är inte krattat alls, sandlådan är en kattlåda med mera.

Nä nu är jag irriterad, jag ska gå och knäppa kort på en massa saker sedan så kan ni få se en liten del utav de jag pratar om...



Kommentarer
Postat av: mamma

Ett tips ring hyresgästföreningen(HGF) och hör med dom, för snart ska dom sätta sej och hyresförhandla med HSB inför 2012.Berätta då för HGF hur ni boende har det, standard, utemiljö, tvättstuga osv.

2011-11-16 @ 15:41:45

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0