Äntligen...

.. säger ja bara, nu är jag klar med Svenska A vilket är hur skönt som helst. Fast jag vet inte vad jag får i slutbetyg än. Jag stod mittemellan två betygskriterier - G och VG. Jag hoppas ju givetvis på VG men man vet ju aldrig. Jag skulle nog bli besviken på mig själv om jag "bara" fick G vilket också är bra, men jag har lite högre krav på mig själv, för jag vet att jag kan mer.

Sen har jag fått reda på att jag tydligen har lite skrivsvårigheter. De har ju ingen sagt tidigare till mig eftersom jag knappt har varit i skolan under mina år. Men nu märkte min lärare det. Inte nå större problem men jag stavar fel och kan ibland använda fel ord fast jag läser det som rätt ord. Fattar ni hur jag menar?
Idag på provet i en mening där både "handlar" och "kärlek" var med och dom stod inte brevid varandra hade jag stavat "händlar" och "karlek" Så jag bytte ut prickarna helt och hållet. Aja, det är ju bra att jag vet om det nu, för då kan jag uppmärksamma det och försöka göra nått åt det. :)



Kommentarer

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0