Krångel

God morgon...

Igår kväll mellan 7-halv 12 hjälpte jag Johanna att flytta till sin lägenhet. Det gick jätte bra och rätt snabbt ändå. :) Och en himlans fin lägenhet var det också!! :) På lördag ska jag på fest dt. :)
När jag kom hem hade Lars målat ett varv på ett fönster i vardagsrummet så det är till hälften klart nu.. :) (Nu ska jag gnälla lite) men sen såg jag att disken från middagen var kvar, bordet hade inte torkats efter middagen, plattorna var inte torkade, hunden hade inte rastats och fått mat osv.. Jaa ni förstår.. så jag frågar Lars "men vad har du gjort hela kvällen eftersom allt är ogjort?" och han svarar "jaa, men jag har ju målat fönstret, sen sov jag en timme sen har jag sutte och spelar dataspel.."
Jag som tänkte att jag skulle slippa plocka undan eftersom jag åkte iväg. Men nejnej. Jag orkade inte ta disken igår eftersom klockan blivit så mycket.
Till Lars försvar så hade han klivit upp kring 4 på morgonen och jobbat hela dagen (han var hemma halv 6). Och han brukar oftast hjälpa till. Jag kände bara att jag ville gnälla av mig lite. :P Sånt behövs ibland..


Nu snart jag ska till studieväglednings centrum (jag tror det är det rätta namnet) och prata lite med henne om olika kurser osv..
Jag fick veta igår att för att få gymnasiekompetens så räcker det inte med att ha dom ämnena som behövs, som är  Svenska A och B, Engelska A, Matte A, Samhälla A, Religion A och Naturkunskap A. De tre sista har jag.. Men dit jag skulle komma till nu var att det räcker inte, utan jag måste ha gått i skolan i 3 år också.. Det är krångligt att förklara. För tiden jag gått på komvux efter jag gick på framnäs gills inte som tid i dom där tre åren, MEN den tid jag gick på komvux INNAN jag började på folkhögskolan i hudik gills som tid i dom här 3 åren..

Är det någon som fattar? Skitsamma, jag har inte tid att sitta här nu. Jag ska ut med hunden sen ska jag gå. Hoppas ni får en bra dag!



Kommentarer

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0