Innan jag blev mamma

Jag hittade den här texten hos Jeanette, en tjej jag går i skolan med. :) Tyckte den beskrev känslan så himla bra så jag var tvungen att sno den och lägga upp den här. :)


Innan jag blev mamma

lagade jag och åt varm mat
Jag hade kläder utan fläckar
Jag kunde sitta i lugn och ro och prata i telefonen



Innan jag blev mamma


sov jag så länge jag önskade
och oroade mig aldrig över hur sent jag kom i säng
Jag borstade mitt hår och mina tänder varje dag



Innan jag blev mamma


städade jag mitt hus varje dag
Jag klev aldrig över leksaker
Jag glömde aldrig texten till vaggvisorna



Innan jag blev mamma

oroade jag mig aldrig för om mina växter var giftiga
Jag tänkte aldrig på vaccinationer



Innan jag blev mamma


hade jag aldrig kräkts på, bajsats på, spottats på,
tuggats på, kissats på,
ej heller blivit nypt av små fingrar



Innan jag blev mamma


hade jag fullständig kontroll över mina tankar, min kropp
Jag sov hela natten



Innan jag blev mamma


hade jag aldrig hållit hårt i ett skrikande barn
så att läkaren kunde ta prover och ge sprutor
Jag blev aldrig härligt lycklig över ett enkelt leende
Jag satt aldrig uppe sent och tittade på ett sovande barn



Innan jag blev mamma

hade jag aldrig suttit med ett sovande barn i famnen
för att jag inte ville lägga ner det
Jag kände aldrig mitt hjärta krossas i tusen bitar
när jag inte kunde stoppa smärtan
Jag visste aldrig att någonting så litet
kunde påverka mitt liv så mycket
Jag visste aldrig att jag kunde älska någon så mycket
Jag visste aldrig att jag kunde älska att vara mamma



Innan jag blev mamma

visste jag inte hur det kändes att ha hjärtat utanför kroppen
Jag visste inte hur speciellt det kunde kännas att mata en hungrig baby
Jag kände inte till dessa band mellan en mamma och hennes barn
Jag visste inte att någonting så litet kunde få mig att känna mig så betydelsefull

Innan jag blev mamma

hade jag aldrig gått upp mitt i natten var tionde minut för att se att allt var bra
Jag hade aldrig känt till värmen,
glädjen, kärleken, hjärtesorgen, undret eller tillfredsställelsen
över att vara en mamma
Jag visste inte att jag var i stånd att känna så mycket … innan jag blev mamma





Kommentarer
Postat av: Johanna

Och du blev en underbar mamma!

<3

2010-12-08 @ 23:07:10
Postat av: mamma

Massor av Kärlek :)

2010-12-09 @ 06:48:12
Postat av: jen

Du kämpar på så bra med allt :) du är en fantastisk mor och människa.. alla stöter vi på problem i livet, mer eller mindre..men alla kan klara av dem, de kommer du göra ! Kram

2013-09-21 @ 10:16:51
URL: http://jennifernording.blogg.se

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0