Försäkringskassan

Jag blir så förbannad på försäkringskassan. Jag förstår inte hur dom kan se det som att jag inte har rätt till tillfällig föräldrapeng när jag studerar. "Du måste förlora arbetstid och inkomst för att ha rätt till det!"

Och på vilket sätt förlorar jag inte arbetstid eller inkomst när jag har vård av sjukt barn.
Jag förlorar dagar (alltså "arbets"tid) som jag egentligen skulle ha pluggat på, och om jag varit borta flera gånger flera dagar förlorar jag en massa tid. Vilket innebär att det blir svårare att hinna med studierna, plus att om jag inte blir klar i tid måste jag låna mer pengar för att bli klar i tid. Och på vilket sätt där förlorar jag inte pengar eller "arbets"tid? Fattar dom inte att man måste lämna tillbaka lånade pengar? :S Eller vad är deras problem.

Jag lånar pengar för att studera, inte för vård av sjukt barn. Tycker hela deras system är galet. :S Och otrevlig personal har dom också.. I alla fall dom jag pratat med idag.



Kommentarer

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0