UNICEF

Jag såg tidigare idag en UNICEF reklam, tårarana bara börja rinna när jag såg barnen som låg helt utslagna och grovt undernärda. Dessa små och svaga kropparna som låg och skakade. Det är så hemskt att se sånt, det gör ont i mitt hjärta, tänk om jag hade varit i den där situationen med Lydia och jag känner bara att jag är helt otillräcklig! Jag vill ta hem alla barnen till mig och sköta om dom och ge dom massor med kärlek!
Det tog inte många sekunder för mig att efter reklamen var slut att gå in på UNICEFs hemsida och klicka på "bli världsförälder". Om ni har möjlighet så tycker jag ni kan göra det också. Tänk att pengarna man ger går till något riktigt bra!!

Gå i alla fall in på deras hemsidan och läs om allt dom gör!



Kommentarer
Postat av: Nadia

JÄVLIGT bra gjort Sophia! Det där är något alla borde göra! Var stolt. Du har precis tagit en del av det medmänskliga ansvaret. :) Jag gillart! KRAM!

2010-08-22 @ 17:29:21
URL: http://nadiahill.blogg.se/
Postat av: Johanna på UNICEF

Välkommen som Världsförälder och tack för att du nu är med oss i kampen för alla barns rätt till överlevnad och utveckling!! Kolla gärna in vårt nätverk för bloggare: http://www.unicef.se/stod-oss/bloggare-for-varenda-unge



Tack åter



vänliga hälsningar Johanna, webbansvarig UNICEF


Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0