Påverkad

Oj så härlig dag det har varit.. :)
Först babysimmet, och det gick jätte bra, sååå mysigt att bada med Lydia. :D Bästa tjejen av alla. Hon trivs fortfarande jätte bra i vattnet och tyckte om när man sjöng för henne där och höll på att simma runt.. :) Mys tjejen min. Badledaren sa/säger att små barn (under 6 månader) burkar sova jätte länge efter som har varit och badat... Men inte Lydia. Inte förra veckan heller. Sov bara en liten stund efter sen var det bra med det. :) Fast iofs så har jag tajmat in så hon sover kanske 3-4 timmar innan badet också så hon är pigg och utvilad. Idag fick jag inga kort knäppta på badet eftersom jag var själv, fast därimot så fanns det massa andra fotografer. Haha, förra gången var jag den enda som knäppte kort och jag kände mig lite ivägen, typ som att jag störde.
Men efter babysimmet så gick vi till Eva som bjöd på jätte god mat och blåbärspaj efteråt. Det tackar vi för!! Ivar kom förbi där också för han ville klippa sig. Så jag var där hela kvällen och gick hem lagon till Grey's anatomy.

Nu ligger jag i sängen och myser, ska kolla på film innan jag ska sova. Patrik 1,5, jag har hört att den är bra. :) Lydia har nyss fått mat och ligger här brevid mig och sover. Förhoppningsvis tills imorgon. :) Den lilla damen har fått för sig att man ska vakna tidigare än vad mamma tycker är normalt. Jag tror hon blir påverkad av att det blir ljusare ute. Och i vårat sovrum lyser solen in från morgon till efter lunch. Och vi har INTE några pasijener (stavning? :S) i fönstren. Det gott folk är jobbigt, även fast Lydia inte skulle vakna tidigt så vaknar man av att solen skiner in i rummet och man håller på att svettas ihjäl.

Imorgon ska jag på mammagruppen och vi ska ta en promenad till ett fik (vet inte vilket) imorgon. Hoppas alla är där imorgon, hittills har det varit lite sisådär med att mammorna kommer dit. Tråkigt. Men vill ju lära känna mer folk. Sen ska jag gå till bibblan och låna nån växt bok till plugget. Hittar inte det jag söker på internet. Fast en som jag jobbat med på kyrkan skulle hjälpa mig och kolla upp det imorgon också. :) Snällt!!
Sen ska jag gå på stan efter det. Funderar på att köpa en större overall åt Lydia. :) Sen hittar säkert jag nått åt mig också. :) Kanske ett par nya vårskor..?? ;D
Ne men nu ska jag börja kolla på filmen sen sova. Gonatt!

Det är jätte roligt att nytt folk hittar hit till bloggen. Och lämna gärna fler kommentarer. :) Puss



Kommentarer
Postat av: Heidi

Tycker din blogg verkar intressant, o ni har en söt dotter. o fina bilder :)

2009-03-25 @ 23:30:17
URL: http://heromer.blogg.se/
Postat av: Svägerskan

Det var så mysigt att ni kom över igår. Pajen är lika enkel som den är god. Du ska få receptet :)

Ha så trevligt på mammagruppen och lycka till på biblo. Ring om det är nåt. Kram till er bägge!

2009-03-26 @ 07:02:53
Postat av: Heidi

Tack Tack :) Känns bara underbart, med tanke på att vi försökt i nästan 4 år o få barn, o lyckades i höstas på vår första ivf :) Så kan ej va lyckligare, men fast man har/haft en lätt graviditet så hatar ja o va gravid.. hmm man längtar te pojken kommer :)



Tirills pappa är renrasig svart Schäfer, o hennes mamma är Schäfer/Flat Coated Retriever :)

2009-03-26 @ 09:30:52
URL: http://heromer.blogg.se/

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0