♥ Saknad ♥

Jag satt och läste några gamla inlägg, och hamnade på ett som handlade om Opal. Min super hund!! Gud så jag saknar henne. Min älsklings hund. (Förlåt Sookie) Hon var så snäll, så gosig, så underbar hund. Det känns lite konstigt att hon är borta ändå. Jag som trodde hon skulle leva för evigt, typ, nästan.
När jag bodde hemma hos mamma och var ledsen någon kväll (hon sov alltid med mig) så brukade hon krypa upp längst min kropp och lägga sig som en människa och trösta mig. Om hon kände att jag var rädd så skyddade hon mig. En gång, när Opal och jag skulle hem till pappa, så stod vi nere på navet (busstationen i Sundsvall) och väntade på bussen så kom en alkis kom fram till oss och börja fula sig. Jag var kanske 12-13 år och blev väldigt osäker/rädd. Då skällde hon så han inte våga komma närmare. Vist alla tittade på oss men alkisen gick därifrån. Så underbar hund! Hon kunde säkerligen gått genom eld och vatten för oss i familjen.

          



Kommentarer
Postat av: Monica

Hon var verkligen jättefin Opal. Vad var det för raser i henne? Ser ut som lite stövare.. eller?



Ahaa okeej. Har du tänkt plugga vidare nåt sen? Eller hur ser din framtid ut? :)

Kramkram



2009-03-04 @ 22:31:37
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Monica

Det förklarar varför jag tyckte hon påminde om en stövare :)



Ja, det är ju en hel djungel det där med utbildningar, man hinner ändra sig tio gånger innan man bestämt sig, nästan så :) Men behandlingsassistent låter spännande. Vad är det exakt man gör?



Jag är utbildad undersköterska i psykiatri, så jag har jobbat en del på rättpsyk och lite på 25:an inne i stan. Men jag har varit i hemtjänsten i stan i drygt 3½ år också. Sen är jag croupier/dealer i black jack på krogen :)



Har du blivit kvitt förkylningen än?

Kramkram!

2009-03-05 @ 09:14:58
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

Svar: ja någon dag kanske det blir en liten söting här hemma också :) man vet aldrig! just nu känns det långt bort dock :P men det är supermysigt när man kan gå upp till syrran & vara med hennes dotter ibland!

2009-03-05 @ 11:16:54
URL: http://janinanaslund.blogg.se/

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0