Tankar kring dopet...

Eftersom jag inte har gjort annat än att vila dom här två dagarna så är jag pigg nu. Och halv frisk. Jag har bara kvar hostan. Iallafall just nu.
Jag låg i sängen och hade typ tusen tankar på samma gång "Jag måste boka kyrkan till dopet"........ "Jag ska ringa MVC imorgon"........ "Undra just om jag/vi bara ska ska bjuda familjen till dopet?"....... "Vilket datum passar bäst för oss och för alla andra?"...... Sen tänkte jag att jag måste ju börja tänka på saker så jag engentligen slipper tänka, typ lugnande saker, så då började jag tänka "Himlen är blå"....... "Vad mer är lugnande?"..... "Träden är gröna"... "hmmm"... och tillslut blev det bara så att jag försökte komma på vad som är lugnande tankar och då gav jag upp. För jag kom aldrig på nån, det blev typ "himlen är blå" 20 gånger. Så nu sitter jag här och delar med mig av min sömnlöshet och mina konstiga tankar. :S :P Mycket givande!

Men allvarligt, till dopet. Jag har ingen aning om hur jag vill göra. Jag vill ha det i Sundsvall så farmor, farfar, mormor och morfar kan komma. Men då måste Lars familj/släkt resa istället. Och om vi har det i Piteå så måste hela min familj/släkt resa istället, plus att mormor, morfar, farmor och farfar inte kan komma eftersom dom inte orkar med att resa så långt. Jag/vi kan ju inte heller ha två st dop. Och om jag har det i Sundsvall måste jag gå igenom allt med prästen på telefon, och vart ska vi/Lars familj bo? Vilka vill Lars bjuda från sin släkt? Måste man/jag bjuda alla i släkten? Ska jag skicka kort och be dom svara ifall dom vill komma? Jag vill ju bjuda hela min släkt. Från pappas sida också så klart. Men då kanske pappa kommer och det skulle bara förstöra allt för han vill jag ju inte ha med.

Det är så mycket kring dopet så jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Men jag tror iallafall att jag har bestämt mig för att det ska vara i Sundsvall. Jag har för mig att Lars har sagt "jamen självklart ska vi det" men jag är inte riktigt säker. Jag ska iallafall börja med att fråga han imorgon när han kan vara ledig. Så jag kan boka kyrkan och församlingshemmet. Sen får jag ta allt annat därifrån. Åhh, vad besvärligt allt blev. Och inte blev jag tröttare utav att börja tänka på det här ännu mer. Men jag måste börja planera det så allt inte blir i sista minuten. Det ska vara så perfekt som möjligt.

Ne nu kanske jag ska gå och försöka sova igen. Eller så börjar jag kolla på någon film som jag tankat hem. hej!




Kommentarer
Postat av: åsa

Kom ihåg! Det finns inga måsten, ha dopet där ni vill och så får de runtomkring anpassa sig. Ni ska inte göra det. Skicka kort och ange svarsdatum så är det enklare att hålla reda på. På kortet kan ni ju också skriva lite om hur det blir, tex dop i kyrkan XX sen fikar vi hos XX. Kram på dig /er

2009-03-04 @ 16:04:46
URL: http://brillor.blogg.se/

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0