Recept

Jag tänkte lägga upp ett jätte enkelt och gott recept till er på mina favorit kakor, dom jag har bakat idag. Eller det är nog inte kakor men nått är det. Och jag vet inte riktigt vad dom heter heller. Men jag ska lägga upp det iallafall. ;p

9 dl havregryn
3 dl soker
3 hekto/300g smält margarin
3 tsk bakpulvet
2 mörk och 1 ljus blockchoklad

Sätt på ungnen på 175 grader.
Du smälet smöret och blandar det med havregrynen, sockret och bakpulvret så det blir en "smet" av det hela. Ta sedan en djup ungsplåt och lägg bakplåtspapper så det täcker hela plåten (det är lättast). Smeta ut hela alltet i plåten så det blir jämt fördelat. Sätt in i övre delen av ungen i 11-14 minuter, eller tills du tycker den har fått en fin gyllenbrun färg.
Ta ut och låt svalna.
När den har blivit tillräkligt kall så smäler du blockchokladen i varmvattenbad och smeta sedan över alltihopa i plåten. Sedan när det har stelnat så skär du dom i små delar, jag brukar göra 2-3 cm breda och 9-10 cm långa. Sen är det bara att frysa ner, dom går att äta frysta med, man behöver inte vänta på att dom tinar upp.

Förstår ni receptet? :) Hoppas det iallafall för det är så himla gott och går rätt så fort att göra. :)



Kommentarer
Postat av: Eva

Receptet är glasklart.

Men borde jag inte ha fått smaka idag ;) ??

2009-03-13 @ 16:25:49

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0