Information om babysim


Igår fick jag en jätte fin sånhär spel sak som ska hänga över spjälsängen av Zilla. Den är jätte fin. Och Lydis tyckte om den. Hon låg och kollade på alla saker som snurrade och lyssnade på musiken som spelades. Tack så himla mycket!

Idag har vi varit på information om babaysim och vi början nästa vecka klocka 15:00 på onsdag. Jag tror nog att det blir roligt ändå, men jag känner att jag vill ha med Lars. För att lugna mig lite. Sen har vi inte gjort så mycket mer idag. Vi fick ju åka bussen och här i Piteå går bussen EN enda gång i timmen, så irriterande. Jag som är van att bussen går var 10:de minut hemma i Sundsvall. Men för att komma dit jag skulle så fick jag vänta i 40 minuter efter vi var klar på bussen så var inte hemma för ens vid 12 ungefär. :) Sen dess har Lydia och Sookie fått mat, Sookie har blivit rastas sen åt jag mat själv. Och nu sitter jag här.
Jag ska ringa Tessi senare när min mobil har laddats lite. Annars så har jag ingen aning om vad jag ska göra idag. Jag funderar på att gå ner på stan men jag tror ändå att jag skjuter upp det tills på torsdag. När jag ändå ska på mammagruppen.

Lars skulle vara jätte snäll och gullig imorse klockan 6 och byta blöja på Lydia. Men hon låg ju och sov och det tänkte väl inte Lars på så han tog henne och bytte blöja och tillslut var hon ju vaken. Och ville inte somna om. Men han var faktiskt jätte snäll och gullig, men det blev lite fel bara. ;) :/ Så nu ska jag nog ta Lydia och gå och lägga mig i sängen med henne, för jag är rätt så trött. Jag låg bara och halvsov, mellan stunderna Lydia var tyst och halvsov, tills jag skulle upp.
Vi hörs kanske sen ikväll!



Kommentarer
Postat av: Monica

En del reagerar ju på att man bryter ihop sin hund, men det måste man ibland göra, det är trots allt så dom gör i flocken. När jag kastade kopplet på han så stannade han av o blev sådär skamsen, så då gick jag till honom med bestämda steg, lade han på sidan, o sen när han "gav sig" gick jag från han, kanske två meter o sen kallade jag in han igen. För det är ju inkallningen som ska funka. Så prova. :)



Vi fick tapetsera om och lägga nytt golv, men det blev inte så farligt dyrt eftersom vi gjorde arbetet själva, golvet fick vi till ett billigare pris eftersom vi känner en som säljer mattor. Men ändå, det är ju så trist. Dessa hundar.



Diesel har ju blivit mer aktiverad men sen har han mognat också. Nu är han ju stora killen :)

I början när vi lämnade honom själv så fick han sitta en en STOR bur så han inte skulle käka sönder nåt, men även för en trygghet, han kände sig ofta otrygg. Vi begränsar honom även nu, inte för att han käkar upp nåt utan bara för att han behöver inte ha hela lägenheten o känna att han måste vakta allt, därför är det bra att begränsa honom. Så han har sin korg i hallen, så han har tillgång till hela hallen (den är rätt stor) och så till köket där han har vatten.



Det finns en snurrplatta som man lägger godis i där hon ska försöka komma på hur hon får tag i godisarna, sen finns det även en "dutt-platta" som dom ska dutta med nosen på så ramlar en godis ut.

Sen kan du sätta godis under en kopp, skål eller kanske kartong, nåt sånt, o så ska dom försöka få tag i godisarna. Är roligt att se när dom kämpar på :)

Är du ute på gården, kasta ut ett gäng med godisar o så ska hon leta efter dom. Dom kan hålla på läääänge med detta, o det är himla bra hjärngymnastik :)

Platsa henne i köket o göm en massa godisar på olika ställen i t.ex. vardagsrummet o sen får hon leta efter dom. Skitkul :D



Oj, det blev en hel roman! ;)



Är alltid skönt att vara två på babysimmet. Har du en tjejkompis, ta med henne, för då har du extra hjälp i duschrummet före och efter badet.

André var med mig två gånger, sen har jag varit själv, men det har gått jättebra ändå. Men sen har vi inte badat på flera gånger eftersom Anton fått eksem.







Oj, nä nu ska jag sluta skriva så du inte somnar! :D

Hoppas jag var till nån hjälp. :) Vi hörs!

Kramar!











2009-03-10 @ 20:59:14
URL: http://moonkan.blogg.se/

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0