Mer pengar är bra!! ;D

Jag åkte aldrig till tandläkaren imorse, Lydia har varit grinig hela förmiddagen så jag ringde och fråga ifall jag fick byta tid och det fick jag. Redan imorgon ska jag dit på eftermiddagen.
Åter till Lydia, för det första vaknade hon två gånger under natten för att ha mat, klockan 2 och klockan 5 och det är ovanligt för att vara hon men mer än så var det inte med det. Men då, hela förmiddagen har hon varit grining, det enda som hjälpte var att ge henne bröstet. Och så när hon somnade medans hon åt tog jag bort bröstet då vaknade hon och börja skrika på en gång. Så mina bröst är helt urmjölklade nu. Lyckades få henne att somna i vagnen ute vid lunch en liten stund men det var bara en kortis. Har varit tvungen att ge henne ersättning nu på slutet så nu ligger hon och sover och mår gott igen! :)

Det ringde en gubbe till mig förut idag och det visade sig att jag egentligen ska ha 100 kr mer om dagen, alltså jag ska inte ha den lägsta ersättning som finns, vilket är 180 kr. Han frågade lite mer om vad jag hade haft för lön på Bigboy och sen räknade han ut lite saker och kom fram till att jag ska ha 280 kr om dagen istället. Så dagen har varit jätte bra, även fast Lydia har varit kinkig. Fast jag fattade inte riktigt allt han pratade om men det låter bra iallfall haha. ;D

Det är fint väder idag igen, fast jag har som sagt inte varit ute nå mycket alls, pga att Lydia har varit grinig. Var ut en sväng där vid lunch så Sookie fick rasta sig lite också, men mer än så har det inte varit. Stackars hund som har mig som matte. Ska snart ta på Lydia kläderna och ta mig ut igen. :) Funderar också på att be grannen skjusa mig till barnenshus för att köpa bröstinlägg och kolla nå på badbyxor åt Lydia, ska ju bada på onsdag så jag tycker det är dax att köpa nått åt henne nu. :p Annars finns det inte så mycket mer tankar om resten av dagen.
Ska ta på mig kläder nu och gå ut med hunden en riktig gång. :)
Puss




Kommentarer
Postat av: Sigrid

Tack för den fina kommentaren gumman :)

2009-03-16 @ 19:31:14
URL: http://sigridmaria.webblogg.se/

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0