Svara på min fråga!! ;)

Jaa, jag har då fått mycket gjort idag. Om jag får säga det själv... Nu på kvällen har jag tvättat och sånt som hör till det. Sen har jag gått och småstäda och skruvat ihop en låda till garderoben sedan rensat ur två utav mina lådor som jag redan har. (Lars ska få dom.) Och nu väntar jag på att Lars ska komma hem (som har varit och seglat) så han kan göra det sista med garderoben.. Det tog då en himla tid för oss att få den klar. Att det tog sån tid skyller jag på att den gick sönder. ;P

Nu sitter jag här och gör inget alls. Lydia ligger och sover sedan någon timma tillbaka. Och hon är alldeles blöt i svett trots att hon inte har någon pyjamas eller täcke på sig. :/ Stackars liten! 
Jag fundear på om jag ska göra mig en kopp te och varva ner lite. Sen tänkte jag fråga er föräldrar: När flyttade ni era barn till eget rum?

Ne, nu får det räcka för mig, har inte så mycket mer att skriva. Kanske skriver en till rad senare ikväll, men om inte. Sovgott!



Kommentarer
Postat av: Monica

Ja nästan imorgon! Dom åker hemåt från Afghanistan imorgon, men det resan tar drygt 14 timmar, så han är hemma på torsdag vid middagstid :) Men det är ju jättesnart!! Ska bli underbart!



Vi/jag har inte flyttat Anton till sitt egna rum än, mycket för att jag tycker det är smidigare att ge han tutten när han vaknar till och ha han nära och slippa springa in till hans rum. Men det är ju mest för att jag är själv också. Men många säger att barnen kommer sova bättre i eget rum där dom inte störs av föräldrarna när dom går och lägger sig. Men då har han ju sitt rum närmast ytterdörren o folk springer ju i trappuppgången hela tiden och smäller i dörrarna, så jag vet inte om han kommer sova så mkt bättre där.. Hur gammal är lillan nu?

Sen spelar det nog ingen roll när du flyttar över henne till eget rum, det är ju lite hur man känner. En del flyttar dom vid kanske 6-8 månaders ålder och andra vid 1 år och en del väntar ännu längre. Men det är ju olika hur man känner. Och sen brukar en del vänta tills dom slutat amma. Ammar du?

Sen brukar det vara lättare att flytta dom till eget rum när dom är mindre. Dom blir det inte en massa tårar för att dom får flytta, dom är inte lika medvetna då om vad som händer.



Oj, värsta novellen det här :P



Jag har tänkt flytta över han i sitt rum när jag fått ordning där. Det dröjer nog inte alltför länge. Han är trots allt 10 månader :) Så jag känner att jag vill flytta han innan han förstår alltför mycket vad mamma tänkt göra. :)

2009-06-30 @ 21:51:53
URL: http://moonkan.blogg.se/

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0