Skorea och pälsänglar


Andra dagen idag som jag går hemma själv med Lydia. =)
Igår var vi ner på stan en sväng, eftersom jag skulle in på baken och fixa mitt konto. Sen självklart, gick jag förbi en skoaffär och det var HALVA rea priset. Så jag gick därifrån med ett par skor. Svarta, högklackade. Skitsnygga. Och inte många kronor betalade jag för dom. Så jag var himla nöjd med det köpte. Däremot Lars var väl inte lika nöjd. 
För er som känner mig, vet också att jag verkligen älskar skor. Precis som (nästan) alla andra tjejer. =) Men jag har lite för många. Eller nee inte för många, men jag har himla många par skor. Och jag är ju den som spar skokartongerna också, för att sedan förvara skorna där när jag inte använder dom. Så på nedre våningen har jag en hel hylla full med skor. Därför är inte Lars så glad åt mina skoköp. Fast det är ju mest sommar skor. Så det är inte mycket som går att använda nu. Men igår fick jag mig ett par nya som går att använda nu. Himlans glad är jag för det! ;D

För att komma dit jag egentligen skulle så gick det jätte bra igår. Jag hann med stan i någon timma, sen när jag kom hem började jag städa lite gran och tvättade. Det var en bra dag. Jag kände att jag fick mycket gjort. =) Senare på kvällen kom älsklingen hem och samtidigt fick vi besök av faster som hade en hel påse med kläder till Lydia. Tack så himla mycket!

Idag har det också gått bra. Fast mitt humör blev en aning sämre när jag såg att vi har fått pälsänglar i skafferiet. Så då var det bara att rensa ut ALLT. Gå igenom mjöl, vetekli, socker m.m och kolla ifall dom har kommit in där. Som tur var hittade jag ingen bagge i nått av det jag gick igenom. Och det är ju som så att pälsänglar inte ens äter maten eller någon liknade som finns i skafferiet, utan i självaverket äter dom kläder. Typ ull och sånt. Så om man har otur hamnar dom fel och därav finns dom i skafferiet. Så nu är det bara att hålla utkick efter sånna äckelsaker när man är i där och rotar. Det är sååå äckligt!
Men annars så har dagen rullat på. Lydia har sovit mestadels hela dagen. Jag har precis bränt ut två filmer som jag ska se, Open season 1 och 2. Tv:n fungerar inte idag, så då blir det film istället.

Ha en bra dag!



Kommentarer

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0