En vecka gammal..


.......Är Lydia idag.
Vi har varit och skrive in oss på BVC (barn(a?)vårdscentralen) idag och det gick jätte bra.. =) Hon hade växt 1 ½ cm och vägde 3780 g, naveln har trillat av också, ingen sårskorpa eller nått finns kvar nu, lite rund om magen och kinderna är hon också.. Så det såg bara bra ut.. =D Mammas älskling! Helt perfekt!

Sen var vi iväg till Luleå också, Lars hade nått jobb möte som han skulle på och då tänkte jag passa på att gå på stan och det gick väl sisådär. Jag hann med Lindex och bikbok. Lydia tyckte inte om att gå på stan som mig. Hon ville inte ligga och sova i vagnen, bara ligga i min famn. Så jag hann inte göra så mycket för ens Lars kom och tog henne. =)
Jag köpte två st bodys i storlek 50 och en skjortklänning till mig. Sen blev det inge mer. Men det var lagom ändå. Behöver jag säga att bodysarna var rosa? =p

Nu ligger hon och sover. Vi har precis matat och badat henne så hon är alldeles mjuk och go nu.. Hon blev helt slut efter badet. Pappa tyckte om att bada henne men jag tror inte Lydia uppskattar det lika mycket som pappa sin. Haha.
Hon har också fått lite hormonprikar runt ena ögat och ner mot kinden. Fast det är ju inge farligt. Men jag tror ju själklart att det är nått dåligt. Fast det är det ju inte..

Idag när hon skrek så skar det i hjärtat, det gör ont varje gång hon skriker. Mammas prinsessa ska inte skrika.. Jag känner mig så hjälplös. Även fast det bara brukar vara att ge henne mat. Annars skriker hon aldrig. Men ändå. Det är inge kul allt när hon börjar att skrika. Uscha. Det kanske blir bättre med tiden, att man lär sig hantera skriken bättre.

Jag måste bara säga att jag har väldens bästa sambo och fästman. Han är så underbar. Han har inte klagat nått på att han får ta hand om hemmet lite mer nu under den här veckan. Han tvättar, städar och lagar mat varje dag. Jag uppskattar verkligen det. Sen tar han Lydia på morognen så jag får sova lite längre. Han är himla mån om att jag får vila tillräkligt osv. Världens underbaraste!! Han är verkligen den rätta för mig. Jag känner bara nu efter Lydia kom till världen att jag älskar han mer och mer för varje dag som går. ♥
Nu ska jag gå och kramas lite med Lars sen tänkte jag gå och lägga mig. Är rätt så trött, hoppas jag kan somna bara. =)

Självklart ska det upp bilder på Älsklingen min också!!



Sov gott alla!! =)



Kommentarer
Postat av: sigrid

Hon är så himla söt :)

2009-01-19 @ 23:24:05
URL: http://siibe.blogg.se/

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0