Familjens hus

Jag har upptäckt, att jag vill jätte gärna ha kommentarer och tycker det är lite små dåligt av er som inte kommenterar att inte gör det..... MEN jag skriver sällen kommentarer till andra själv. Skärpning!!

Sen innan jag träffade Lars, hade jag en massa fördommar om kanske ett par som har stor ålderskillnad. Om man t.ex såg ett sådant par på stan så kunde jag tänka "Men gud vad äckligt.." "Får han/hon ingen i sin egen ålder" "Jävla snuskgubbe/snuskkärring" osv. Och nu är jag där själv. Nu är jag den som inte "får" någon i min egen ålder som jag själv uttryckte det förut. Och det slog mig aldrig att dom faktiskt var kära och att ålderna faktiskt inte spelar någon roll ifall man är kär. Men jag förstår faktiskt andra som tycker det är äckligt med en sådan stor ålderskillnad, fast man behöver ju inte vara taskig om det. =)
Men så konstigt det kan bli ändå. Förut hade jag en massa fördommar och nu är jag en utav dom jag hade mina fördommar mot.
*******

Inatt har nog varit den jobbigaste natten med Lydia hittills. Inatt var det inget som var bra, hon ville inte ha mat, hon ville inte vara i famnen, hon ville inte sitta i babysittern, hon ville inte ligga ner. Inget fungerade, så hon skrev nästan till 2 halv 3. Hon somnade iofs några gånger i famnen men sen när man skulle lägga henne ner så vaknade hon och började om igen. Och sen när hon väl hade somnat, du ska dumma jag städa och diska undan allt som blive framdraget under dagen. Så jag kom isäng kanske vid 4. Fast då fick jag sova ut nu på morgonen istället. Lite före 11 klev vi upp. =)

Idag har jag tänkt ta mig ner på stan för att byta fingerfärgen jag har köpt för att göra fotavtryck av Lydias fot. Färgen var nämligen torkad. Och då går det ju inte så bra att använda den. Sen måste jag ändå på Ica. Och Ica ligger ju nästan mitt i stan. Jag ska bara vänta tills hon vaknar så kan jag ge henne mat innan vi går ner. Annars lära det inte alls gå så bra.
Senare ikväll kommer Sofia (min och Lars frisör) och hennes fästman Kryddan (jag har ingen aning om vad han egentligen heter) på middag. Och dom väntar nämligen tillökning i familjen också, så deras barn och Lydia blir samma årgång.. Jag har tänkt para ihop dom redan nu.. =D Men ett stort GRATTIS till er.

Ne, nu ska jag gå och göra mig klar för att gå ner på stan så fort Lydia har vaknat och fått mat. Jag har bara klive upp ur sängen idag och inte allt brytt mig om att göra nått åt hur jag ser ut. Och jag kan verkligen inte gå på stan såhär.. Så det blir de nya jeansen jag köpt och mina favorit vinter högklackade skor sen bär det av till stan.
Jag ska kanske gå och kolla på ett par nya skor också, jag var tvungen att lämna igen dom jag köpt nu sist på halva reapriset eftersom dragkedjan var felande. Skit trist! Jag som hade sett framemot att ha nya skor.
Jag kanske skiver några rader igen ikväll. Om jag får tid. För efter stan ska jag städa och tvätta..

Och nu fick jag en jätte rolig sak att berätta för er. Imorgon klockan 13:00 ska jag på familjens hus och "gå med" i en grupp för unga mammor. Skit roligt!!! Längtar redan som tusan dit!

Ha en bra dag!



Kommentarer
Postat av: Åsa

Lyckliga jag! Jag fick se Lydia på webcam igår (eller hur man nu säger) det var som att hon vinkade till mig:) Vi är överens här hemma att hon är den sötaste lilla tjej man sett.

Fin design på bloggen. Hoppas de blir kul på ungmammaträffen. (Om de inte skulle va kul så får du tänka att det kan ta ett tag innan de blir kul ibland) Kram fr Åsa & co

2009-02-04 @ 16:04:02
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Monica

Jag har en liten utmaning till dig, läs på min blogg :)

2009-02-04 @ 21:07:32
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: eva

Vilket lyft m bloggen! Jättefint! Här är det inga tvivel om att Lydia är den sötaste tjej vi sett. Tänk att hon är "våran" :)

Jag tror du kommer gilla att träffa andra, ni är ju alla i samma situation. Man får ta det för vad det är. Det är ju inget umgänge man väljer själv. Som tur är behöver man ju bara umgås på speciella tider :)

Visst är det trevligt med nya insikter, tänkte spec på det där med fördomar. Och du gör det bra som törs erkänna det. Puss och kram från oss!

2009-02-06 @ 11:15:56
URL: http://brysselkex.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jasså=) Sofia Berglund är min tremänning =)

2009-02-06 @ 12:16:41
URL: http://filipsmammas.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hur stor är åldersskillnaden då? :-)

2009-02-08 @ 22:01:46

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0