Ska dom ramla och slå sig? :S

Nu ikväll åkte vi hem till Sofia och Kryddan och hälsade på. Deras son Sigge var hur söt som helst!! Jag vill ha en till bebis när jag ser mindre bebisar än Lydia. Fast nej, det kommer inte hänta än på ett tag i alla fall. :P Men att Lydia var sådär liten har jag svårt att förstå och ändå var hon mindre än Sigge när hon föddes. Man glömmer så fort. :(
Vi blev bjudna på gott fika och vi satt och surrade ett tag sedan åkte vi hem för då var det läggdax för lillan. Så då var det bara att åka till Ivar som hade fått äran/oturen (beroende på hur man ser det) att ha Sookie medans vi var hälsade på dom, sedan for vi hem och nu ligger hon i sängen. Men jag tror inte att hon sover, tycker jag hör lite små ljud ifrån henne. Världens finaste bebis. :)

Jag har en liten fråga till er, och nu svarar ni, tycker ni att barn ska få ramla och slå sig så att dom lär sig, alltså att man låter medvetet bli att ta emot dom när dom ramlar för att dom "måste lära sig" eller ska man försöka undvika att dom slår sig när dom ramlar, att vara mer vaksam? Jag tycker att man ska försöka undvika det, om det går. Men har hört att barn måste "lära sig fram" och slå sig!!? :S Vad tycker ni om detta?

Jag tycker verkligen ni är dåliga på att kommentera, jag menar utav 60 läsare, plus minus, så borde fler kommentera. Så det är bara att börja nu tycker jag!!! :)




Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag har en son som är ganska exakt lika gammal som Lydia. Tycker det är jätteroligt att följa din dotters utveckling för min son är alltid nån vecka efter Lydia i sin utveckling. :)



Jag satt och funderade på den här frågan här om dagen. Jag kommer nog inte kunna låta bli att "skydda" honom. Han kommer nog att slå sig tillräckligt på förskolan ändå.



Kram

2009-08-24 @ 20:51:09
Postat av: åsa

hej! Jag tycker "måtta med allt". Lite lagom passning så de inte slår sig, men de måste få testa också, och om de ibland ramlar och slår sig lite är inte det hela världen.

Kram till er alla. Ps hälsa kryddan o sofia

2009-08-24 @ 21:38:27
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Monica

Dom kommer ramla och slå sig så många gånger och det är nyttigt också. Man ska inte behöva vaka som en hök över dom. Men ser man att dom är dåligt till o att dom kan göra sig illa ordentligt, då självklart passar man ju på dom extra så att dom inte ska göra illa sig.

Men att ramla på rumpan och såna saker, det är ju ingen fara. Dom måste få ramla och slå sig, så är det ju bara. Det ingår liksom i utvecklingen :)



Hoppas ni mår bra! :D

2009-08-24 @ 21:53:42
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag har en systerson som är ett och ett halft nu och sen han föddes så har iaf vi försökt så gott vi kan att han INTE ska göra illa sig :s Han ramlade ner från skötbordet och slog huvudet och fick operera benet så jag skulle nog säga att man ska självklart förhindra det så gott det går, när dom blir äldre så lär dom ju sig hur man tar sig ner rätt från sängen m.m.. men ibland hinner man inte och då gör dom illa sig vilket är tråkigt

2009-08-24 @ 22:37:28
URL: http://erikagronlund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det beror ju på ålder, under året så har de svårt att koppla ihop tex om de skulle ramla i trappen med varför de ramlade. De är ju inte så bra på motoriken heller.

Men så länge de inte skadar sig kan de väl få prova på lite.

2009-08-24 @ 22:39:26
Postat av: Emma Viklund

Jag tycker nog det beror på var dom är vid det tillfället? :) Kanske farligt att ramla i en trapp tex. men på vissa andra ställen så kan det ju vara rätt "ok" att ramla :)

2009-08-25 @ 11:19:27
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Jag tycker inte att du ska låta henne slå sig, hon kommer göra sig illa i vilket fall som helst nu när hon är i denna ålder.

2009-08-26 @ 16:37:14
URL: http://bergseje.webblogg.se/

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0