Helgen som har varit

Nu har jag lite tid att sitta vid datorn så jag passar på att skriva några rader..
Pappa och Simon kom ju i torsdags och sen dess har det varit full rulle. Jag hade också mamma gruppen som startades i torsdags också, ni vet den dära gruppen för unga mammor som jag har gått i tidigare. Jag gick i alla fall dit en snabbis och satt där och drack lite kaffe och surrade om det mesta. Sen cyklade vi förbi Sunes så jag kunde gå in och söka jobb. Dom sökte nämligen extra arbetere på kvällar och helgen och det skulle ju vara perfa om jag fick det. :) Hoppas hoppas!
När jag kom hem igen så hade både pappa och Simon somnat och jag lät dom sova eftersom dom hade kört bil hela natten. Och när dom vaknade igen började vi med middagen, det blev grillat och rostade rotgränsaker till. Mycket gott. Sen satt vi mest och surrade och umgicks resten av kvällen.

På fredagen så åkte vi till "min stuga" och var där i någon timme sen åkte vi hem till Ivar i Lillpite. Vi åt lunch, fikade, plockade hallon och fikade lite till innan vi åkte därifrån. :) Och när Lars kom hem från jobbet så började han och jag (mest han) att koka egen lag till kräftorna som vi åt i massor och det var hur gott som helst, lätt att jag bara skulle kunna äta kräftor. Det är sååå gott! Simon tyckte det mest var jobbigt. :)
Senare på kvällen så gick jag och Simon ut på krogen. Det var väl kanske inte så mycket folk, men vi hade trevligt. Bortsett från att Simon tappade bort mig och skulle cykla hem men cyklade vilse inne i stan. Som tur var fick jag tag i han och kunde förklara vägen tillbaka till krogen igen. :)

Igår var Simon nog inte så pigg, för han var ganska seg nästan hela dagen, jag mådde bättre än vad jag trodde att jag skulle göra när jag gick och la mig. Men det var väl bara tur för mig de. :) Vi var i alla fall bara hemma på gården hela dagen, pappa och Lars blästrade och lackade några rost fläckar på pappas fula bilbuss. Det blev kanske inte bra med det blev bättre än innan. :) Och tacos till middag och det är väl nästan aldrig fel. Film och pingis senare på kvällen. Jag såg "män som hatar kvinnor" för andra gången och den var nästan bättre igår än när vi såg den på bio. Det är verkligen en film man måste se... Längtar tills dom andra filmerna dyker på på bioduken, då är jag en av dom första (i Piteå) med att se den/dom.

Idag åkte dom rätt så tidigt, tror dom var iväg vid 8 halv 9 tiden. Då gick jag och la mig igen efter att Lydia hade somnat om. Mycket skönt kan jag säga er. Och Lars satte igång att städa medans jag sov. :) Sen har vi bara varit hemma och tagit det lungt idag. Bakat har jag också gjort, rödvinbärs muffins. :) Dom blev riktigt smarriga. Som ni såg ifrån förra inlägget så går Lydia själv nu, när hon håller i sig men det är ju inte så stadigt med det kommer det med. Hon är så duktig och stor min lilla tjej.. :) Mammas lilla älskling! ♥ Nu ska ni få lite bilder från helgen. :) Sen ska jag läsa lite bloggar och bara a det lugnt. :)




















Kommentarer
Postat av: sandra - isabellesmamma

hon är 9,5 månad snart =) . lydia då =)?

2009-08-30 @ 18:57:19
URL: http://metrobloggen.se/isabellesmamma
Postat av: sandra - isabellesmamma

kalmar =) . roligt att prata emd ngn med barn i typ samma pålder. även om det är långt ifrån ju =) var lydia planerad :)?

2009-08-30 @ 19:17:09
URL: http://metrobloggen.se/isabellesmamma
Postat av: sandra - isabellesmamma

nej inte riktigt :P men nu er jag snart framemot ett syskon till henne . eller vill ha ett snat iaf =) har ni några planer på syskon?=) vad duktig lydia är som går mmed stöd btw =) gulligt videoklipp =)

2009-08-30 @ 19:36:22
URL: http://metrobloggen.se/isabellesmamma
Postat av: Eva

Jag ska hålla tummarna för att Lydia får samma lockiga hår som sin morbror :)

2009-08-30 @ 19:38:23
Postat av: sandra - isabellesmamma

jaa hade nog jag med velat.. men komvux finns ju kvar, så tänkte satsa på det sen tror jag =) ja iabelle går ,utan stöds tillochmed =) . finns ett otroligt kasst videoinlägg i bloggen . ska lägga upp ett nytt så fort jag får min nya kamera =)

2009-08-30 @ 19:48:36
URL: http://metrobloggen.se/isabellesmamma
Postat av: sandra - isabellesmamma

aha ok =) ja detär skötn att göra ngt =) så man inte bara går hemma. det kan jag tycka är lite drygt., älskar att vara hemma med isabelle, men iblandkan man behöva göra ngt själv. :P

2009-08-30 @ 19:59:34
URL: http://metrobloggen.se/isabellesmamma
Postat av: sandra - isabellesmamma

ja precis :P jag ska försöka ta tag i ngt av mina intressen.. rida lr ngt.. eller kabnske börja på gym, jag spom aldrig varit inne på ett gym typ :P haha

2009-08-30 @ 20:31:51
URL: http://metrobloggen.se/isabellesmamma

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0