En promenad, plus lite annat.

Nu har jag, Eva och Cilla (stavar man så?) varit ute och gått på eljuspåret, Sookie var också med så klart. Det var skönt att gå och innan jag hade fare till Eva kände jag att jag helst hade velat slippa det men då tänkte jag att jag blir lite piggare av frisk luft. :) Så vi gick den långa biten och fort, eller någolunda fort. :)

Vi träffade på en annan hund också, vet inte var det var för ras men jätte stor och lurvig. Skit söt. :D Haha, Sookie blev rädd för den och börja tjuta för inget. Tänk er att man tar henne i örat så hon tjuter..... så tjöt hon. :P Haha, larviga och fega hund. Jag tror jag aldrig vare med om nån så feg och larvig hund som Sookie, men hon är ju söt för de. :)
Jobbig var hon också, fan vad hon drog i kopplet, det gjorde riktigt ont. Och jag brukar inte vara den som säger att det gör ont när en hund drar, men nu gjorde det verkligen Ont... Hon brukar inte dra så hårt, fast jag tror att jag kom på anledningen sen. :)

Jag gick hem till Eva sen efter promenaden, då bjöd hon på te :) sen satt vi och prata tills Lars kom och hämtade mig. :) Så nu är jag hemma igen.
Jag är riktigt nöjd med mig själv att jag gick den här promenaden, jag känner verkligen att jag behövde den. :)

Lars har slutat lyssna tror jag. Eller aa, jag satt och berättade för han hur Sookie blev när hon träffade den andra hunden, sen så märker jag att han inte lyssnar så jag frågar "lyssnar du?" och jag fick inget svar så jag gick ifrån han. Jag tror inte han har märkt att jag gått än. :S Han är bra konstig han!! Ibland blir jag galan på han, jag kommer nog aldrig att förstå han riktigt helt. :/

Han har varjefall varit och handlat nu när jag var och gick. Så det känns bra. :) Även fast han inte kom ihåg allt han skulle handla men iallafall, han har ju handlat. :) Tack Lars!!!
Snart ska jag gå ner till tvättstugan och hänga tvätten och lägga in den sista tvätten. :)

Idag har jag varit duktig, tycker jag. Jag kanske inte har gjort mycker men "stora" saker..
- Städat hela huset.. Dammsuge, skurat och dammat lite. (Sovrummet är inte inräknat)
- Skurat hela badrummet, väggar, golv, handfat, toan. ALLT!
- Tvättat All tvätt som fanns.
- Gått den långa svängen i Eljuspåret.



Så jag är nöjd med mig själv just nu. :) Undra vad jag ska belöna mig själv med? :P Kanske en godisbit?
Eller en tidig kväll för en gångs skull.. Jag skriver ofta att jag ska gå och lägga mig tidigt men jag kommer inte i säng för ens efter 12 ändå, oftast.... Men ikväll tänkta jag faktiskt lägga mig tidigt/tidigare. :)

Hörs imorgon <3 sov gott!

(Såg inte ut så här idag.)



Kommentarer

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0