Ingen sötnos längre!

Nu tycker jag inte alls om Sookie...

Inatt vid 4 tiden var hon skit jobbigt. Hon får ju som sagt inte sova med oss inne i sovrummet. Men efter att jag vare på toan så gick hon in i rummet och då sa jag åt henne att gå ut och de gjorde hon. Efter ett litet tag gick hon in igen. Då fick jag klättra (för att vi har möblerat om nu när vi ska tappetsera) över Lars för att ä ut henne. Efter ett litet tag kom hon in igen och jag klättrade över och föste ut henne och sa åt henne att stanna där. Och sen höll jag på att somna och allt då kommer hon in igen. Då klättrar jag över Lars för tredje gången och sparkar ut henne lite lätt sen stänger jag dörren och går sedan och lägger mig igen.
Då hör jag hur hon springer omkring utanför som en tok fram och tillbaka, men hon lugnar ner sig efter ett tag.
Då tänkte jag "imorgon när Lars vaknar kommer han att få plocka upp skit eller en kudde."  fast sket i det. För hon ska ju kunna sova även fast vi har dörren stängd. Och det hadlade om två timmar.

Jo, när Lars vaknar får han plocka upp skit och TVÅ kuddar. Eller kuddarna plockar jag upp. Skit samma.
Fast det var hennes småkuddar hon har i sin bädd så nu blev hon utan. OCh bädden har förflyttat sig in till vardagsrummet. Och där ska hon ligga hädanefter. Ska be Lars sätta upp en dörr så hon bara sover i vardagsrummet.
Nu ska jag bli stenhård med att hon inte får vara inne i sovrummet.
Till viss del får jag skylla mig själv som har varit slarvig och tage in henne lite då och då. Som när Lars har vare borta. Men jag tycker ändå att hon ska klara av att sova "själv" även fast jag har slarvat.

Och nu är jag vaken också. Så jag kommer inte kunna somna om, eller jo, vid 11 kanske och då sover jag till 5.. Kommer aldrig orka vara vaken, har inget att göra ändå så varför ska jag vara vaken eller kliva upp tidigt? :P

Idag är hon inte min sötnos iallafall!



Kommentarer
Postat av: Emmeli

Det är bara så himla svårt att vara bestämd mot söta djur!:)

Det skär ju i hjärtat att vara hård!

2008-09-09 @ 12:22:22
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

djurplågare

2008-09-12 @ 08:42:35

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0