Skapa möjligheter och kämpa


Jag tycker det är tråkigt och synd hur livet fördelas olika..
Vissa har saker dom inte förtjänar och andra som förtjänar det har inget!! Alla gånger kan man inte skapa dom möjligheter som behövs för att få det man förtjänar eller vill ha. Att skapa möjligheter, det är begränsat till många andra saker, i vissa/många fall pengar.. Att skapa och åstakomma det man vill är nog inte alltid så lätt, men det finns dom som kämpar och kämpar för att skapa möjligheten att leva ett liv, ett liv med en säker framtid, utan att lyckas..

Jag har en nära vän, som försöker skapa möjligheten att förändras och att få chansen att visa vad han går för.. Han försöker få en säker framtid. Som han själv vill ha det, som han önskar! Han kämpar på med olika saker för att lyckas. Och varje gång han nästan är där vid nått av målen han satt upp, är det något annat som blir förstört för han! Något annat händer som förstör.. Han måste börja om, börja om att kämpa och skapa nya möjligheter.

Han är en underbar människa och förtjänar något bra och positivt någon gång.. Jag vet att han verkligen försöker nå upp till sina mål han satt. Men att det oftast kommer något annat tråkigt ivägen. Han är en sån människa som bryr sig om sina vänner, han lyssnar, han ser, han finns!
Jag skulle önska att jag kunde ge han något som hjälper han till sina mål. Till hans framgång! Jag önskar jag kunde säga mer saker till han för att han inte ska ge upp. Jag vet att han kommer lyckas. Men jag måste nog säga att han har en jävla otur. Alltid!! Men han kommer lyckas, jag tror på han.. Det tar bara lite längre tid än vad han har tänkt att det ska ta. Men han kommer snart att se att han trots alla motgångar får något för det han gör, för det han kämpar! Han förtjänar verkligen det!!!

Livet är bra olika för alla!!

GRUBBEL
Det är så erbarmligt lite
en människa kan förstå.
Man skulle ej grubbla och tänka
men tänker och grubblar ändå.
Och dagarna fogas till veckor,
veckorna fogas till år.
Man skulle ej snärjas av grubbel
så hastigt som livet går.
av Nils Ferlin



Kommentarer

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0