Babyns köplista


Jag sitter nu och ska skriva en lista på saker vi behöver till lillen.. Gud så lång den blir, och mycket är väl lite onödigt men vadå? Klart lillen ska ha det!! ;P

Än så länge har jag kommit fram till:

  • Fleece overall
  • Mössor och vantar (varma)
  • Byxor
  • Pyamas
  • Strumpor
  • Mobil till skötbord och en liten till vagnen
  • Badbalja
  • Badhandukar, handdukar, kräkhanduk
  • Nässug och nagelvårds sett
  • Tvättlappar och våtservetter
  • Blöjtunna
  • Baby/barn olja och salva
  • Regnskydd
  • Bärsele
  • Rump temp
  • Skötbedd
  • Massa kuddar
  • Vinter overall
  • Skallra
  • Trosor/kallsonger
  • Babygym
  • Babytopz
  • Borste
  • Napphållare
  • Leksaker (För dom mindre)
  • Bröstpump
  • Babyvakt
  • BH-inlägg

Allt är väl inte nödvändigt och är osäker på om jag vet vad allt har för funktion men jag hittade massa listor på Familjeliv.se och där fanns det mycket..
Om det är någon som har nått att tillägga eller nått som är JÄTTE onödigt på min lista så säg gärna till.. =D

Vissa saker behöver/ska vi inte köpa för ens efter den lillas ankomst, men vissa saker behövs ju innan. Om det är någon som vill hjälpa mig med det också så vore det snällt. Lars tycker det bara är onödigt att köpa nått överhuvud taget innan men Lite av listan måste vi ha ju..

Vi har redan:

  • Barnvagn
  • Barnsäng
  • Vagga
  • Åkpåse
  • Babyskydd (Det är till bilen, för er som inte vet det.)
  • Skötbord (Men jag ska köpa ett annat. Vi har ett i plåt som vi fått.)
  • Lite babykläder
  • Fårskinn från Ikea
  • Sänghimmel (Tror jag det heter.)
  • Lite gosedjur
  • Täcke och kudde (Två st av varje, vi har fått från grannen.)
  • Sängkläder (Vet inte riktigt vad det är vi har, men min mamma har gett oss det från när jag var liten.)
  • Sängskydd
  • Nån filt

Jag tror inte jag harglömt nått. Men så ser både "Köp" och "Har redan" listorna ut på ett ungefär.. =)




Kommentarer
Postat av: Åsa

Borste har vi aldrig haft och aldrig behövt. Men annars var det ju en bra lista, kommer inte på nåt att tillägga. Jag var ganska fixerad vid måste-ha-saker, men sen blev det att man gör det enklaste, det behövs inte så många "specialbabyfiltar" tex, blir ofta att man bara tar en handduk. Kram på er

2008-11-16 @ 22:20:41
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det finns så mycket man behöver och lika mycke till som man inte behöver.

Ett litet tips är att inte köpa riktigt allt förrän sen när bebisen kommit, och känna efter lite eftersom allt är så nytt.

Jag köpte en massa kläder och andra saker som vi inte hunnit ha.. Man får ju också en hel del när det är första barnet.



.. Babybjörnens Bärsele är helt underbar!



Lycka till med allt!

/s

2008-11-18 @ 23:25:24
URL: http://filipsmammas.blogg.se/

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0