En trist människa....


Igår var vi ju på julmiddag med Lars företag, det var god mat och trevligt folk.. =) Fast jag kom att tänka på där att jag är skittråkig att vara med när jag inte känner folket som sitter och försöker prata med mig. Dom kan ställa mig en fråga t.ex "När är det dax?" och jag svarar "Om 5 veckor." sen småler jag lite tort och är bara tyst och jaa hoppas på att dom inte vill prata mer. =S Jag tycker inte alls om att sitta och småprata med folk jag inte känner, jag blir obekväm, tråkig, otrevlig med korta svar och lite blyg, fast blyg är fel ord ändå. Sen spelar det ingen roll vad dom börjar prata om heller, jag tycker inget är intressant eller har ingen erfarenhet av samtalsämnet som t.ex jobb, utbildning, sport, körkort, hobby osv. Och inte heller är jag intresserad av att prata graviditeten. Igår vad det en gravid kvinna som var i vecka 32 och hon försökate prata med mig om det. Typ "Har bebisen levt om där inne nu ikväll, jaa min har då livat om riktigt mycket." och jag vet inte alls vad jag ska säga, så jag svarar de kortaste svar jag kommer på och sen står jag där som ett fån och är tyst.
Och jag är helt annolunda bara jag fått i mig lite att dricka, då pratar jag med Allt och Alla - om ingenting och låtsas att jag är intresserad av nått bara för att ha nått att prata om..
Ja, jag är då konstig jaa!
Men det var iallafall trevligt där, jag blev bara så himla trött vi var inte hemma för ens halv 1 ungefär. Och då kallade sängen på en gång!!

Idag... Vad har jag gjort idag?
Jag var på ÖB och handlade lite tomtar och Lars blev bara tokig.. (Han tycker inte om tomtar)
Sen var vi hos Ivar och åt middag, nästan hela familjen - Ola, Eva, Anton, Lars och jag + hundar och n´Ivar.

Jag har också varit hemma hos gosiga Malin som åker idag eller hon har väl åkt redan. Till Arlanda, för att sedan ta flyget till Nya Zeeland, där hon ska vara ett år och jobba som aupair. Tråkigt att hon ska fara... Men det finns ju datorn och sånt nu förtin så då är det bara att hålla kontakten så. =D Men vi fikade och småpratade lite. Uscha så jobbigt det är att säga "hejdå" till någon som man vet att man inte kommer träffa på ett år. Vad säger man till varandra?

Nu är jag hemma och ska inte göra så mycket mer, ska nog gå och lägga mig rätt så tidigt. Är såå himla trött. Så det blir en tidig kväll för mig. Lars är nu nere i garaget och hållet på med nått onödigt säkert. Undra när min hylla och listerna i sovrummet kommer upp?

Pusspuss♥



Kommentarer
Postat av: Anonym

hur ska du någonsin lära känna några nya människor om du inte tycker om att "småprata" me de du inte känner...

2008-12-06 @ 16:59:44

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0