Negativ vs. positiv


ÅHHH. Den här julen ska jag bara sitta hemma här för mig själv. Jag hittar INGET som jag kan ta på mig. Eller joo om jag vill sitta med ett jävla par mjukisbyxor. Men jag vill också känna min julfin, men icke. Hittar inget!!
Och ikväll ska vi över till grannen och fira en "mini-jul" då vill man ju inte sitta med nå jävla skitkläder.
Inte för att dom skulle bry sig, inte för att någon skulle bry sig men vafan. Jag bryr mig!! T.o.m. hundarna är julfina!! Dom har fått sina klor klippta, tänderna borstade, öronen rengjorda. Men jag är som en jädra val som inte har något att göra min julfin i. Joo vist, jag kan ju sminka mig fint, göra nån frisyr. Men sitta i mjukisbyxor som inte ens är nytvättade. Hur fin känner man sig då?

Uscha, vad jag är känslig idag/igår/i förrgår. Jag skyller på julen som tar fram det värsta i människan/familjen. Den gör det, kanske inte i alla familjen men i många!!
För att ha någon att skylla på tänker jag också ge pappa skulden. Hur rolig och snäll är han då på skala ett till hundra - minus 1000000!!  Tack pappa! Det är verkligen roligt att du prioriterar rusdryck framför mig/ hela din familjen. Och sedan försöka ge mig skulden. Men vad hade jag väntat mig? Du har alltid varit så, varför skulle det vara annorlunda nu?

Ne, jag känner mig inte alls allt för positiv nu.. Jag måste försöka se det från några andra synvinklar så jag inte sitter här och gnäller och tycker synd om mig själv.
Jag kanske ska se det så här:

  • Gud så skönt att jag slipper bry mig om vad jag ska ha på mig, man får ändå bara beslutsångest om vad man ska ha..
  • Det är ju trots allt mitt lilla monster ♥ som gör mig till en val.
  • Gud så bra att pappa inte kommer, då kanske jag får en trevlig jul ändå!!
  • Jag får väl klippa naglarna, bortsa tänderna och göra ren öronen för att bli julfin då.

Jaa, så ska jag nog ta och se på det. Hellre att jag är positiv än negativ! Och stackars Lars, han som måste stå ut med mig. Ne, nu ska jag gå och måla naglarna eller försöka en gång till med att hitta nått att ha på mig. =)




Kommentarer

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0