Pengar...


Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.. Jag är less nu. På pengar, på människor, på val, på allt! Jag sitter och tycker synd om mig själv för att jag tycker... att jag aldrig får bestämma nått. (Det är inte riktigt sant, men det känns så.)  Om jag hade fått bestämma, så hade det blive julklappar till alla. Då hade jag och Lars gett varandra julklappar. Om jag hade fått bestämma så hade jag velat julpynta mer med tomat och allt den här julskiten som finns. Om jag hade fått bestämma så hade det blive en ny säng, en ny vagn, en ny bilstol, en ny termometer (en sån man kollar i öronen)..
Men det är ju onödigt att köpa nytt om man kan få sakerna. Även fast man inte trivs med det, så är det onödigt. Det kostar pengar.! Pengar. Pengar. Pengar.
Pengar styr allt! Jag hatar pengar. Jag hatar att inte tjäna egna pengar så jag hade kunnat köpa alla de saker jag hade velat ha. Men då får jag skylla mig själv som legat på latsidan och inte gjort allt för mycket för att få ett jobb nu de senaste månaderna. Jag har blivit för bortskämd, jag har blivt för lat. För hemsk. Jag snyltar på någon annan.

Sen ställer jag till med en scen och egentligen så dumförklarar jag bara mig själv. För jag vet ju bättre. Jag borde veta bättre.
Jag hatar det här!





Kommentarer
Postat av: Optican

Visst är ärvda grejer bra och så, bra att man inte behöver köpa precis allt, men men vill ju helst ha nytt. Låt inte alla ösa sina gamla prylar över er, (som dom egentligen vill kasta-men...)försök säga nejtack ibland och köp nytt det som känns viktigt. Känns någon grej ofräsch så förstår då jag om man inte vill lägga sin lille i det. Men som sagt- återanvändning är ju bra, billigt& miljövänligt. Kram på er

2008-12-22 @ 22:57:23
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Faster

Det ska ni veta, jag blir lika glad över en liten present när som helst. Det behöver inte vara jul för att man ska ge bort gåvor ;)

Och du Sofia, dina små julgodisar slår allt annat. jag ser så fram emot dem. jag vill ha dem, och det nu!!

2008-12-23 @ 15:04:10
URL: http://brysselkex.blogg.se/

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0