Mänskliga beteenden!

Ja nu är det kväll, och det är mörkt ute. Fast det känns ändå mysigt, jag tycker om mörkret då får jag tända massa ljus över hela huset :). Fast jag blir ändå deppad när hösten närmar sig och mörkret kommer, innan snön faller ner på baken och skapar ljus. Men ändå tycker jag det är mysigt? De är ju bara att konstatera att jag inte är normal!

Ikväll har jag inte gjort nått nyttigt, jag har varit i Lars Engelska skog och ätit hallon, mums! Och jag ska måla naglarna nu eller lite senare, jag ska gå ut med hunden en sista gång innan natten, sen ska jag måla naglarna... Tänka också duscha väldigt länge, så att allt varm vattnet tar slut. :)
Synd att vi inte har ett badkar, jag älskar att bada badkar!

Jag tänkte på de här med kommentarer, jag har fått några "onödiga" kommentaret men tänk er alla hemska kommentarer de större bloggarna måste få, t.ex blondinbella ,uscha! Mina kommentarer som har varit "onödiga" är inget jämfört med vad hon får för kommentarer.

Och jag började tänka på människans beteende och kom fram till att människan är allt underlig. Hur man kan medvetet göra en annan människa illa? Jag har gjort det, Lars har gjort de, min store bror har säkert gjort det, ja, alla har väl säkert gjort det. Men varför gör man så?
Jag kan förstå om man vill skada en annan människa som gjort en illa själv, men att göra det utan anledning. Handlar det om svartsjuka, avundsjuka, girighet, för att man själv är så olycklig så man vill såra någon annan som har det bättre? Vill man inte att andra männsikor ska ha det bra/bättre?
Det är ganska intressant, de mänskliga beteendet. Hur man reagerar olika på olika saker. Jag borde börja studera de, mänskliga beteendet alltså! Vad tror ni om det, haha den instabila Sophia ska bli proffs på de.. ;P Hahaha! Ni vet den dära Sophian som inte vet om att man är två st när man skaffar barn ;P, (oftast två)..

Btw, så slog det mig nu (eller jag har tänkt på de ett tag) att jag och Lars har inte pratat med varandra på hela dagen. Han som alltid brukar ringa vid lunch! :S Aja! De är väl sånt som händer.

Nu ska jag gå ut med Sookie en lite annolunda promenad än vad hon brukar få, tänkte att lite omväxling kan ju inte skada. Då kanske jag hamnar på plus sidan. ;)

Vi får se om jag skriver mer ikväll, hade också tänk att gå och lägga mig tidigt, vända tillbaka dygnet lite. Så jag inte vaknar så sen. Me vem vet, de kanske dyker upp ett inlägg senare ikväll också.

Hej!

En bild på mina små ögonstenar <3 Opal och Sookie




Kommentarer

Elaka och spydiga kommentarer tas bort!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0